וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה לאיראן: עצרו את תכנית הטילים; טהראן: לא פתוח למו"מ

5.2.2019 / 11:36

בזמן שהאיחוד בירך על הקמת המנגנון לעקיפת הסנקציות האמריקניות, הוא תקף את איראן בשורת תחומים, בראשם פיתוח הטילים הבליסטיים. "האיומים האלו אינם באינטרסים של אירופה", תקפו בטהראן

צילום: רויטרס

איראן דחתה היום (שלישי) את הביקורת של האיחוד האירופי על תכנית הטילים שלה, על מצב זכויות האדם במדינה ועל המדיניות האזורית שלה, אולם בירכה על הקמת המנגנון לעקיפת הסנקציות האמריקניות.

האיחוד הבטיח להמשיך לקיים את הסכם הגרעין שנחתם ב-2015 חרף פרישתה של ארצות הברית בטענה שהוא אינו מספיק כי הוא אינו מכסה את הפעילות הצבאית של איראן. עם זאת, הוא גם הגביר במקביל את הביקורת שלו על טהראן בהיבטים אחרים, בניסיון להוכיח לממשלו של דונלד טראמפ שאפשר להישאר בהסכם הגרעין תוך הגברת הלחץ בתחומים אחרים.

"האיומים הברורים נגד הרפובליקה האסלאמית של איראן אינם עוזרים או יעילים, והם אינם בקנה אחד עם הביטחון האזורי והאינטרסים האמתיים של אירופה", מסר משרד החוץ של טהראן בהודעה שפורסמה באתר שלו היום. הוא הדגיש שוב כי איראן לעולם לא תישא ותיתן על תכנית הטילים שלה, שבעיניה היא חיונית להגנה עליה ומשמשת רק אמצעי הרתעה. בשני העשורים האחרונים היא הרחיבה את תכנית הטילים שלה במיוחד את אלו הבליסטיים, למרות החשש מצד ארצות הברית ומדינות אירופה.

לקריאה נוספת בנושא
בכיר איראני מבקר בסוריה: "נגיב בנחישות ובהתאם לתקיפות ישראל"

טיל קרקע-אוויר מדגם סאיאד 2 משוגר בתרגיל של צבא איראן, 5 בנובמבר 2018. אי-פי, AP
טיל משוגר בתרגיל של צבא איראן, נובמבר/AP, אי-פי

במשרד החוץ של איראן אמנם בירכו על הקמת המנגנון הבריטי-צרפתי-גרמני להמשך עסקאות עם איראן ללא שימוש בדולרים על מנת לעקוף את הסנקציות, אך אמרו כי המהלך הגיע "באיחור" וכי הוא אינו מספיק. עוד נאמר כי איראן תבחן מחדש את יחסיה עם אירופה אם היא לא תרוויח כלכלית מהמנגנון החדש (INSTEX).

האיחוד דחק אתמול גם בטהראן להפסיק את פעילויותיה המעמיקות את חוסר האמון בין הצדדים, כולל ניסיונות לפגוע במתנגדי משטר ביבשת. צרפת, דנמרק והולנד מאשימות את איראן בתקיפת גורמי אופוזיציה ועצרו חשודים הקשורים לנציגויות איראניות באירופה ולשירותי המודיעין שלה.

"העלאת טענות חסרות בסיס וחלולות כאלו בזמן שארגוני טרור ופשיעה מוכרים פועלים בחופשיות באירופה אינה עוזרת בשלב זה והיא עולה בקנה אחד עם מטרות אויביה של איראן המחשפים לערער על יחסיה עם אירופה", אמרו במשרד החוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully