וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של אימאם פלסטיני נבחר לנשיא אל סלבדור: "עשינו היסטוריה"

נאיב בוקלה בן ה-37 הצליח לנצח כבר בסיבוב הראשון עם 53%, כשמועמדי המפלגות המסורתיות משמאל וימין קרסו בצל השחיתות והפשע במדינה. הוא אמנם מזוהה עם השמאל, אך חבר למפלגות ימין כדי ליצור קואליציה והתנער מרודני האזור

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

התחושות האנטי-ממסדיות באזור ומעבר לו, כשהמצביעים מחפשים אלטרנטיבות למפלגות המסורתיות
נאיב בוקלה, ראש עיריית בירת אל סלבדור לשעבר, ניצח בסיבוב הראשון בבחירות שהתקיימו אתמול במדינה - כך הכריזו הלילה (שני) הרשויות. בכך הוא שם קץ למערכת שתי המפלגות ששלטה במדינה במשך עשורים תוך שהוא ניצל את התחושות האנטי-ממסדיות באזור ומעבר לו, כשהמצביעים מחפשים אלטרנטיבות למפלגות המסורתיות.

ראש עיריית סן סלבדור לשעבר גרף קרוב ל-53% מהקולות, כשיריבו הקרוב ביותר היה קרלוס קייחה, מועמד השמרנים, עם 32% בלבד. איש העסקים בן ה-37 הבטיח להילחם בשחיתות ובכנופיות הפשע, שאחראיות לאחד משיעורי הרצח הגבוהים ביותר בעולם.

"ניצחנו בסיבוב הראשון ועשינו היסטוריה" אמר בוקלה, שאביו הוא אימאם מקומי ממוצא פלסטיני. "הפכנו את הדף בהיסטוריה של השלטון", אמר לתומכיו, כשהוא הסתובב כדי לעשות תמונת סלפי עמם. שני המועמדים של המפלגות הגדולות הודו בהפסדם והכירו בניצחונו של בוקלה, שייכנס לתפקיד ביוני. מועמד מפלגתו של הנשיא היוצא, הוגו מרטינס, סיים במקום השלישי רק עם 14%. התוצאות הרשמיות יפורסמו בתוך כמה ימים.

עוד בנושא
לוחם בשחיתות ממוצא פלסטיני בדרך לכבוש את נשיאות אל סלבדור

נאיב בוקלה חוגג את זכייתו בנשיאות אל סלבדור, 3 בפברואר 2019. רויטרס
בוקילה ואשתו חוגגים את הניצחון, הלילה/רויטרס

מאז תום מלחמת האזרחים הקטלנית ב-1992, המדינה נשלטה רק על ידי שתי מפלגות: חזית השחרור הלאומית (FMLN) מהשמאל, ויריבתה מימין, הברית הרפובליקאית הלאומנית .(ARENA) על אף שהוא מגדיר את עצמו איש שמאל, וגורש מה-FMLN, בוקלה הקים קואליציה עם כמה מפלגות, כולל מפלגת ימין, שיחד מחזיקות רק ב-11 מושבים בפרלמנט.

בנוסף לכך, הוא גם התרחק מהשמאל המסורתי של אמריקה הלטינית, וכינה את מנהיגי ונצואלה ניקולס מדורו ונשיא ניקרגואה דניאל אורטגה כדיקטטורים - אולם באותה נשימה כינה כך גם את נשיא הונדורס השמרן חואן אורלנדו הרננדס. "דיקטטור הוא דיקטטור, מהימין ומהשמאל", כתב בטוויטר שבוע שעבר.

עוד לפני שהחלה כהונתה באופן רשמי, בוקלה עומד בפני אתגר ראשון - בית המשפט האלקטורלי פתח בחקירה אם בוקלה הפר את החוק כשקרא לאזרחים להצביע עבורו בשידור חי בפייסבוק בזמן ההצבעה אתמול.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
תומכיו של נאיב בוקלה חוגגים את זכייתו בנשיאות אל סלבדור, 3 בפברואר 2019. רויטרס
תומכיו של בוקלה עושים תמונות סלפי, הלילה/רויטרס

הנשיא החדש יצטרך להתמודד גם עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שמרבה להלום בממשלות מרכז אמריקה על כך שהן לא עושות, לשיטתו, מספיק כדי למנוע את גלי ההגירה, ולהדוף את הזעם האמריקני על כך שאל סלבדור מיסדה לאחרונה את יחסיה הדיפלומטיים עם סין. הוא רוצה להקים נציבות למלחמה בשחיתות בתמיכת האו"ם, בדומה לאלו שקמו בגואטמלה ובהונדורס. "ניצור אחת כדי שהשחיתות לא תוכל להסתתר היכן שהיא תמיד מסתתרת, ובמקום זאת הם יצטרכו להחזיר את מה שהם גנבו", אמר בחודש שעבר.

המדינה בת שישה מיליון התושבים מדורגת במקום ה-105 במדד השקיפות הבינלאומי של 2018, יחד עם ברזיל, שבחרה באיש הימין הקיצוני ז'איר בולסונארו לתפקיד הנשיא אחרי שהבטיח למגר את השחיתות.

בוקלה, שמושח את שיערו בג'ל ולעתים חובש כובע בייסבול לראשו, מחזיק בכמות גדולה של עוקבים ברשתות החברתיות, משתמש בפייסבוק כדי לשאת הצהרות בשידור חי ומנהל ויכוחים עם מתנגדיו בטוויטר. הוא מגיע ממשפחה די אמידה, שאהדה את מורדי השמאל מה- FMLN שהפכו למפלגה פוליטית בתום מלחמת האזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully