וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם בשחיתות ממוצא פלסטיני בדרך לכבוש את נשיאות אל סלבדור

3.2.2019 / 12:43

נאיב בוקלה בן ה-37 סולק ממפלגת השלטון השמאלית ויצר ברית חדשה, והוא עשוי לנצח עוד בסיבוב הראשון ולשבור את שליטת שתי המפלגות הגדולות. האתגרים שעומדים לפניו - שחיתות, שיעורי רצח אסטרונומיים וטראמפ זועם

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

אזרחי אל סלבדור מצביעים היום (ראשון) בסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות, כשראש עיר לשעבר ממוצא פלסטיני, המבטיח להילחם בשחיתות, צפוי לנצח ולהביא לסיומה את מערכת שתי המפלגות ששלטה במדינה במשך עשורים. נאיב בוקלה, בן 37, ניצל את התחושות האנטי-ממסדיות באזור ומעבר לו, כשהמצביעים מחפשים אלטרנטיבות למפלגות המסורתיות.

מאז תום מלחמת האזרחים הקטלנית ב-1992, המדינה נשלטה רק על ידי שתי מפלגות: חזית השחרור הלאומית (FMLN) מהשמאל, ויריבתה מימין, הברית הרפובליקאית הלאומנית (ARENA). לפי אחד הסקרים, בוקלה זוכה ב-57% תמיכה, מה שיאפשר לו לנצח כבר בסיבוב הראשון. אם לא יקבל יותר מ-50%, יתקיים סיבוב שני ומכריע בינו לבין המועמד שיגיע למקום השני, שלפי הסקרים יהיה מועמד השמרנים קרלוס קייחה.

על אף שהוא מגדיר את עצמו איש שמאל, וגורש מ- FMLN, הוא הקים קואליציה עם כמה מפלגות, כולל מפלגת ימין, שיחד מחזיקות רק ב-11 מושבים בפרלמנט. בנוסף לכך, הוא גם התרחק מהשמאל המסורתי של אמריקה הלטינית, וכינה את מנהיגי ונצואלה ניקולס מדורו ונשיא ניקרגואה דניאל אורטגה כדיקטטורים - אולם באותה נשימה כינה כך גם את נשיא הונדורס השמרן חואן אורלנדו הרננדס. "דיקטטור הוא דיקטטור, מהימין ומהשמאל", כתב בטוויטר שבוע שעבר.

המועמד לנשיאות אל סלבדור נאיב בוקלה, 26 בינואר 2019. רויטרס
התרחק מהשמאל המסורתי של דרום אמריקה. בוקלה, בחודש שעבר/רויטרס

הנשיא החדש יצטרך להתמודד עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שמרבה להלום בממשלות מרכז אמריקה על כך שהן לא עושות, לשיטתו, מספיק כדי למנוע את גלי ההגירה, ולהדוף את הזעם האמריקני על כך שאל סלבדור מיסדה לאחרונה את יחסיה הדיפלומטיים עם סין. הממשלה החדשה תידרש להתמודד גם עם הכלכלה המקרטעת, להילחם בשחיתות ולהיאבק בשיעורי הרצח, מהגבוהים ביותר בעולם.

"הוא אדם מצוין וההצעות שלו הן די מצוינות", אמרה מריה אמאיה, עקרת בית בת 42 שבעבר הצביעה ל- FMLN. "נמאס לנו מהשחיתות, היה להן את הזמן לעשות משהו והן לא עשו", אמרה על מפלגות המסורתיות.

עוד באותו נושא

חשד לשחיתות: נפתחה מחדש החקירה נגד בנו של נשיא ברזיל

לכתבה המלאה
תומכי המועמד נאיב בוקלה לנשיאות אל סלבדור בבירה סן סלבדור, 26 בינואר 2019. רויטרס
"ההצעות שלו מצוינות". תומכי בוקלה בחודש שעבר/רויטרס

בוקלה, לשעבר ראש עיריית הבירה סן סלבדור, אמר כי הוא רוצה להקים נציבות למלחמה בשחיתות בתמיכת האו"ם, בדומה לאלו שקמו בגואטמלה ובהונדורס. "ניצור אחת כדי שהשחיתות לא תוכל להסתתר היכן שהיא תמיד מסתתרת, ובמקום זאת הם יצטרכו להחזיר את מה שהם גנבו", אמר בחודש שעבר.

המדינה בת שישה מיליון התושבים מדורגת במקום ה-105 במדד השקיפות הבינלאומי של 2018, יחד עם ברזיל, שבחרה באיש הימין הקיצוני ז'איר בולסונארו לתפקיד הנשיא אחרי שהבטיח למגר את השחיתות.

בוקלה, שמושח את שיערו בג'ל ולעתים חובש כובע בייסבול לראשו, מחזיק בכמות גדולה של עוקבים ברשתות החברתיות, משתמש בפייסבוק כדי לשאת הצהרות בשידור חי ומנהל ויכוחים עם מתנגדיו בטוויטר. הוא מגיע ממשפחה די אמידה, שאהדה את מורדי השמאל מה- FMLNשהפכו למפלגה פוליטית בתום מלחמת האזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully