וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורב לנשיא דרום קוריאה נשלח למאסר בשל זיוף לייקים בבחירות

בית המשפט קבע כי קים קיונג-סו, שנחשב ליורש פוטנציאלי של מון, עבר על החוק כשיחד עם בלוגר פוליטי השתמש בתכנה להגדלת מספר הלייקים לטובתו של הנשיא. העונש מהווה מכה נוספת לנשיא ולמפלגת השלטון

עריכה: תומר לוי

מושל המקורב של נשיא קוריאה הדרומית נשלח אתמול (רביעי) לשנתיים מאסר בשל "לייקים" מזויפים שעשה ברשת למענו של מון ג'ה-אין במהלך קמפיין הבחירות. קים קיונג-סו, שנחשב כמועמד עתידי לנשיאות, מהווה פגיעה נוספת במון, שאחוזי התמיכה בו צונחים בצל המשבר הכלכלי וההאשמות בשחיתות נגד כמה ממקורביו ובעלי בריתו.

התביעה אמרה כי קים, בסיוע של בלוגר פוליטי, השתמש בתכנה אוטומטית להגדלת מספר הלייקים ברשתות חברתיות ולכן הייתה זו התערבות בבחירות לנשיאות ב-2017, שבהן זכה מון. "קים קיבל עזרה משמעותית לקידום דעת הקהל כפי שרצה", אמר השופט סונג צ'אנג-הו בבית המשפט. ברשת YTN דווח כי קים הכחיש את האישומים נגדו והבטיח "להילחם עד הסוף".

נשיא קוריאה הדרומית החדש מון ג'ה-אין, 10 במאי 2017. רויטרס
לא יכול להתמודד לכהונה שנייה. נשיא דרום קוריאה מון/רויטרס

בהצהרה שהוקראה על ידי עורך דינו, אמר קים כי העונש "אינו מתקבל על הדעת" מאחר שהוא התבסס על "טענות לא מבוססות" ועל "הודאה כוזבת" של הבלוגר הפוליטי. הוא לא אמר אם יערער על העונש, אבל הבטיח לפתוח ב"קרב ארוך למען האמת". הבלוגר עצמו, קים דונג-וון, ששם העט שלו הוא "דרקינג", נשלח למאסר של שלוש שנים וחצי על בסיס אישומים דומים.

דובר מטעמו של מון אמר כי העונש "מעולם לא היה צפוי" וכי לשכתו תעקוב אחרי ההתפתחויות "באופן רגוע" עד שההחלטה הסופית תתקבל. מפלגתו של מון, המקווה להשיג מחדש את הרוב שלה בפרלמנט בבחירות בשנה הבאה, הביעה צער על גזר הדין והאשימה את בית המשפט בכך שהוא כולא חף מפשע.

מון החליף לאחרונה את ראש הסגל שלו ובכירים נוספים בממשלתו כדי לרענן את השורות, בתקווה שמועמד מפלגתו ינצח בבחירות הבאות ב-2022. הנשיא הליברלי, שמקדם פיוס עם השכנה מצפון, אינו יכול להתמודד לכהונה שנייה מאחר שהנשיאים בקוריאה הדרומית מוגבלים לכהונה אחת בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully