וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז אמר: נתניהו לא צפוי למנות שר חוץ למרות הבטחתו

30.1.2019 / 19:31

ראש הממשלה, המחזיק בתיקי החוץ, הביטחון והבריאות הודיע בחודש שעבר פומבית כי ימנה שר למשרד החוץ עד לסוף ינואר 2019. למרות ההודעה, גורם בליכוד אמר לוואלה! NEWS כי נתניהו "לא מתכוון למנות עכשיו" שר חוץ, ולא ברור אם יעשה זאת עד הבחירות

נתניהו הורה להכיר באופוזיציה בוונצואלה כממשלה המקובלת במדינה/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אמנם כי הוא מתכוון למנות שר חוץ בחודש ינואר, אך החודש כבר מסתיים, והתיק עדיין בידיו של נתניהו - וככל הנראה לא הולך לשום מקום. גורם בליכוד אמר לוואלה! NEWS כי נתניהו "לא מתכוון למנות עכשיו" שר חוץ, למרות הודעתו לממשלה בחודש שעבר.

מאז התפטרות ישראל ביתנו מהממשלה, נתניהו מחזיק בידיו מלבד ראשות הממשלה גם שניים מהתיקים הבכירים- ביטחון וחוץ, והוא משמש גם כשר הבריאות; בדצמבר, לנוכח חשש מעתירות לבג"ץ, הוא מינה ממלא מקום אחר לתיק הקליטה והודיע לממשלה - ופומבית - שהוא מתכוון להביא לאישור הממשלה "בהקדם ולא יאוחר ממהלך חודש ינואר 2019" הצעה למינוי של שר חוץ שיחליף אותו בתפקיד.

עוד בוואלה! NEWS:
סקר וואלה! NEWS: כך השפיע נאום גנץ - והתרחיש שיביא לו ניצחון
"רוצים צדק": אלפים בהפגנת יוצאי אתיופיה בת"א; פקקי ענק במרכז
ראש המודיעין האמריקני: איראן עשויה להגיב לתקיפות ישראל בסוריה

ישיבת ממשלה 13 בינואר 2019. עמית שאבי, אתר רשמי
התיק עדיין בידיו. נתניהו בישיבת ממשלה, החודש/אתר רשמי, עמית שאבי

ההודעה פתחה מחדש מירוץ ישן נושן בין בכירי הליכוד על תיק החוץ היוקרתי, כשישראל כץ, גלעד ארדן, יובל שטייניץ וצחי הנגבי הם השרים הבולטים שרואים את עצמם כמועמדים לתפקיד. עם זאת, גם אם נתניהו היה מעביר את התיק, מדובר במינוי זמני של כמה חודשים בלבד בתקופת בחירות ואין בו הרבה מעבר ליוקרה. כמו כן, מינוי של אחד מהשרים בליכוד בתקופת פריימריז היה עשוי לייצר מתיחויות פוליטיות עבור נתניהו. בינתיים, שרי הליכוד יצטרכו להמתין בסבלנות, אולי עד הממשלה הבאה. מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה.


לוח הטיסות של ראש הממשלה, שר החוץ ושר הביטחון, צפוי להיות עמוס בחודשיים הקרובים. היום אישרו בלשכת ראש הממשלה את השתתפותו של נתניהו בכנס הבינלאומי שיוזמת ארהב נגד איראן בוורשה באמצע פברואר ונבחנת האפשרות שנתניהו ישתתף גם בוועידת הביטחון שמתקיימת במינכן באותו שבוע. במקביל, ישנם מגעים מתקדמים לתיאום ביקור של נתניהו בהודו בפברואר, ובמרץ הוא צפוי לנסוע לארצות נהאית לנאום בוועידת אייפאק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully