וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נס שלא נכנס לקנה הנשימה": פעוטה מרחובות בלעה מגנט בצורת לב

30.1.2019 / 17:10

לחדר מיון ילדים בקפלן הגיעה בת שנתיים וחצי לאחר שבלעה מגנט משחק בצורת לב. המגנט נתקע בוושט באופן אשר סיכן את חייה והיא הובהלה לחדר הניתוח. אימה של הפעוטה: "זה היה נס שהמגנט נכנס לוושט"

לחדר מיון ילדים במרכז הרפואי קפלן הגיעה בת שנתיים וחצי לאחר בליעת מגנט משחק בצורת לב.. אתר רשמי
צילום הרנטגן ובו המגנט בגופה של הפעוטה/אתר רשמי

פעוטה בת שנתיים וחצי מרחובות הובאה היום (רביעי) לבית החולים כשהיא בסכנת חיים לאחר שבלעה מגנט בצורת לב אשר נתקע לה בוושט בצורה מסוכנת. אימה של הפעוטה סיפרה לצוות מיון ילדים במרכז הרפואי קפלן כי בבוקר בתה שיחקה במשחק הכולל חותמות מגנטים בצורות שונות. "כמה שניות לאחר שהחלה לשחק עם המגנט, היא התחילה להשתעל שונה מהרגיל", סיפרה האם. "שאלתי אותה איפה המגנט. למרות שנשמה כרגיל, חששתי בגלל שלא ראיתי את המגנט על הרצפה".

האם הבהילה את הילדה לבית החולים, שם נצפה המגנט בבירור בצילום הרנטגן. הפעוטה הוכנסה מידית לחדר הניתוח בו הוצא המגנט מגופה, ולאחר התאוששות שוחררה לביתה.

עוד בוואלה! NEWS
סקר וואלה! NEWS: כך השפיע נאום גנץ - והתרחיש שיביא לו ניצחון
עם ציוד לפיזור הפגנות: המשטרה נערכת להפגנת יוצאי אתיופיה בת"א
מטוס תובלה צבאי הידרדר לתעלה בעבודות תחזוקה; שניים נפצעו קל

לחדר מיון ילדים במרכז הרפואי קפלן הגיעה בת שנתיים וחצי לאחר בליעת מגנט משחק בצורת לב.. אתר רשמי
מנכ"לית ארגון "בטרם": יש להרחיק מילדים מתחת לגיל 5 חפצים קטנים". המגנט, לאחר שהוצא מגופה של הפעוטה/אתר רשמי

ד"ר חני טאף-אוליבסטון, מומחית ברפואת גסטרו ילדים בקפלן סיפרה כי "כשראינו את צילום הרנטגן, והבנו כי מדובר במגנט, היה ברור כי זהו מצב חירום המחייב הוצאתו מהר ככל האפשר, מכיוון שהמגנט עלול ליצור התנקבות ולחץ על דופן הוושט ולגרום נזק בלתי הפיך. הפעוטה הוכנסה מידית לחדר הניתוח ובתהליך אנדוסקופי בהרדמה מלאה הוצא המגנט בעזרת מכשיר ייעודי. לאחר שהתאוששה היא השתחררה לביתה".

אימה של הפעוטה אמרה כי "כשהגענו הביתה זרקנו את כל המגנטים עד שהיא תגדל. זה היה נס שהמגנט נכנס לוושט ולא לקנה הנשימה".

לאחר הניתוח, נפגשה האם עם משה דסה, מתנדב מטעם ארגון בטרם לבטיחות ילדים בתוכנית "ליווי אישי", המעניקה להורים הדרכה להתנהגות בטוחה בבית. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם, מסבירה כי פעוטות וילדים אינם מודעים לסכנות הטמונות במשחקים שנראים תמימים לכאורה. "פעוטות וילדים צעירים נוטים להכניס כל דבר לפה, לכן ההמלצה שלנו חד משמעית: יש להרחיק מילדים מתחת לגיל 5 חפצים קטנים. המדד הוא האם החפץ יכול להיכנס לקופסה של ביצת הפתעה. אם התשובה היא כן, אסור לתת לילדים צעירים לשחק עמו. במקרה המתואר מדובר בסיכון כפול מכיוון שבליעת מגנט עלולה לגרום לסיבוכים נוספים מלבד חנק. בכל חשד כי הילד בלע מגנט או סוללת כפתור, יש לפנות במהירות לקבלת טיפול רפואי מכיוון שהם מכילים חומרים העלולים לגרום לנזק מהיר בגוף הילד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully