וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימת הקהילה הגאה: הגנן "המפלצתי" של טורונטו הודה ברצח 8 אנשים

30.1.2019 / 12:26

ברוס מקארת'ור הודה בבית המשפט כי הוא אחראי לסדרת מעשי הרצח שהחרידה את העיר הקנדית בשנים האחרונות. הוא נהג לבתר את קורבנותיו, שאותם תקף מינית, והחביא את שרידיהם בעציץ. "אי אפשר היה להאמין עליו", סיפרה אישה שהעסיקה אותו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

גנן לשעבר בקנדה הודה אתמול (שלישי) שרצח שמונה בני אדם וביתר אותם במשך שבע שנים. ברוס מקארתור, שלבש חולצה שחורה בעת הדיון, נעמד ואמר ברוך "אשם" כשהוקראו נגדו שמונת סעיפי האישום ברצח, שרובם קרו באזור ב"כפר ההומואים" בטורונטו. ב-4 בפברואר ייפתח משפטו, שבו צפויים להתפרסם פרטים נוספים על פשעיו.

הוא נעצר בשנה שעברה אחרי שהמשטרה מצאה שרידים של שבעה אנשים בעציצים גדולים בנכס שבו עבד ובו השתמש במחסן. שרידיו של קורבן שמיני נמצאו בעמק הסמוך לאותו נכס. התובע מייקל קנטלון אמר כי הוא תקף מינית את הקורבנות או כלא אותם, והחביא את הגופות שאותן ביתר. חלק מהקורבנות ככל הנראה נחנקו למוות.

בעבר הוא התגורר באחד מפרברי העיר, התחתן, גידל שני ילדים ועבד במכירות של הלבשה תחתונה. עסקי הגינון שלו היו קטנים, אבל הוא לעתים שכר עובדים, כולל גבר בן 40 שנעלם ב-2010.

ברוס מקארתור, חשוד בסדרת מעשי רצח בטורונטו, קנדה. אתר רשמי
"הוא היה סבא נהדר". מקארת'ור/אתר רשמי

לקורבנותיו של מקארתור בן ה-67, שעבר לאזור בשנת 2000, היה מכנה משותף: רובם היו ממוצא מזרח תיכוני או אסייתי וחיו בשולי החברה, כך שהיעלמותם לא זכתה לתשומת לב רבה. אחד מהם הסתיר את העובדה שהיה הומו מפני משפחתו המוסלמים. אחר היה מהגר טרי, עם בעיות סמים וקורבן אחר היה מחוסר בית שעבד בזנות.

התפנית החלה כשאנדרו קינסמן נעלם. הפעיל הוותיק בקהילת הלהט"ב והברמן לשעבר היה מקושר, וחבריו שמו לב לחסרונו אחרי מצעד גאווה שהתקיים בעיר. גם המשטרה ייחסה לכך חשיבות רבה והקימה כוח משימה שני לחקירת ההיעלמויות ב"כפר ההומואים". הוא נראה לאחרונה במצלמות האבטחה כשהוא נכנס לוואן של מקארת'ור, שם נמצאו שרידי DNA והכלי ששימש ככל הנראה לחניקתו.

חברי הקהילה הביעו תקופה ארוכה חשש מפניו של רוצח סדרתי וקראו לתשובות אחרי תחילת ההיעלמויות, אך כוח המשימה הראשון שהורכב ב-2012 לא הצליח להביא למעצרו.

מפקד משטרת טורונטו דייוויד דיקנסון אמר כי הודאתו ברצח של מקארת'ור היא התוצאה האפשרית הטובה ביותר. כשנשאל אם יש צורך בחקירה ציבורית, השיב כי אם המשטרה עשתה טעויות בחקירה, היא צריכה ללמוד מהן.

עוד באותו נושא

ביתר גופות - והחביא בעציצים: הגנן שהטיל אימה על טורונטו

לכתבה המלאה
קורבנות של רוצח סדרתי בעיר טורונטו, קנדה. מערכת וואלה!
רובם היו ממוצא מזרח תיכוני ואסייתי. שמונת הקורבנות/מערכת וואלה!

קארן פייזר, שעבדה בבית שבו אכסן מקארת'ור את האיברים המבותרים, אמר כי הוא היה מרושע, אבל היא לא הכירה את הגרסה הזו שלו. הוא עבד בבית שלה במשך עשור או 12 שנה עבורה ועבור בעלה, והיה זה המקום היחיד שבו הותיר את שרידי קורבנותיו. הוא השתמש במקום לאחסון חפצי הגינון שלו וביקר את המקום כמה פעמים ביום.

"הוא עשה דברים מחרידים", אמרה. "זה אדם שבור". לדבריה, העובדה שהיא הכירה שניים מהקורבנות לא עוזבת אותה. היא אמרה כי היא לא זיהתה חרטה אצלו בעת שהופיע בבית, רק פנים חתומות. "אנחנו מכנים זאת ברוס א' וברוס ב'. ברוס א' היה נראה מאושר מהחלטות שקיבל. הוא נהנה מעבודתו ומלקחותיו ולעולם לא השתעמם עם הצמחים. הוא היה מאוד מוכשר בזה. הוא אהב מאוד את ילדיו והיה סבא נהדר", סיפרה.

היא כינתה אותו החבר, השכן וקרוב המשפחה הכי טוב שמישהו יכול לבקש. "זה היה ברוס א'. ברוס ב'? מי הוא היה? אני לא יודעת. אף פעם לא ראיתי אותו מתעצבן, אלא רק שמח. לא היה אפשר לחשוב אחרת. אני חושבת שכל הלקוחות שלו היו אומרים את אותו הדבר".

ראש העיר ג'ון טורי כינה את מקארת'ור "מפלצת" שהטילה אימה על העיר. בקהילה הגאה אמרו כי יש תחושת רווחה בקרב המשפחות של הנרצחים, אולם שאלות רבות עוד נותרו פתוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully