וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפצוע קשה התעמת עם המחבל: "אדון יאסין, לא הצלחת, אני חי"

אשר אלמליח, המאבטח שנפצע בפיגוע דקירה בירושלים בשנה שעברה, הגיע לדיון בעונשו של הדוקר. אלמליח טען כי "המחבל בא לבצע פיגוע רב נפגעים - זכותי לדרוש מבית המשפט להחמיר איתו בעונש". הפרקלטות ביקשה לגזור על מחבל עונש של 20 עד 25 שנה, וכן פיצויים מרביים

צילום: רוני כנפו, עריכה: טל רזניק

המאבטח אשר אלמליח, שנפצע קשה בפיגוע הדקירה לפני כשנה בתחנה המרכזית בירושלים, פגש היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בעיר את המחבל שדקר אותו, יאסין אבו אל-קרעה, לראשונה מאז התקיפה. אלמליח סיפר בדיון בשלב הטיעונים לעונש, על היום בו אירע הפיגוע. "באתי לעבודה כמו בכל יום רגיל. התחלתי את המשמרת בשעה תשע באזור אחר מהפיגוע. כשהחלפתי את האחראי, ומה שקרה זה שקיבלנו מידע שהוא חשוד ובדקנו אותו".

הפרקליטות ביקשה לגזור על אבו אל-קרעה עונש של 20 עד 25 שנה וכן פיצויים מרביים. הפרקליט, עו"ד שגיב עוזרי, אמר בדיון כי מדובר בעבירה שבוצעה במניע משולב - דתי, אידיאולוגי וגם לאומני. עוד ציין, כי אלמליח כמעט נרצח ועדיין סובל מהפגיעות. לדבריו, אמנם יש משקל לכך שהוא הודה במעשים. אך מדובר ב"משקל מצומצם. נטילת האחריות פה היא של גאווה, אידיאולוגית".

המאבטח שנפצע קשה טען כי המחבל בא לבצע "פיגוע רב נפגעים - זכותי לדרוש מבית המשפט להחמיר אתו בעונש. אמנם חזרתי לעבוד לפני שלושה חודשים, אבל במקום אחר. המעמד שלי נפגע בצורה דרסטית - אני חושש ללכת ברחוב, חושש ללכת במקומות הומי אדם, מסתכל מי הולך מאחורי. באתי להסתכל ליאסין בעיניים ולהגיד לו: אדון יאסין, לא הצלחת לעשות את מה שרצית, כי אני עומד פה חי וקיים".

עוד בוואלה! NEWS
"טעויות קורות": המחבל שדקר מאבטח הובא לבית המשפט הלא נכון
עבר בידוק - ודקר במפתיע: תיעוד הפיגוע בתחנה המרכזית בירושלים
ניסיון פיגוע ליד י-ם: ניסתה לדקור במחסום - ונורתה למוות

רגע הדקירה בתחנה המרכזית בירושלים. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
רגע הדקירה בתחנה המרכזית בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

עורך דינו של המחבל אבו אל-קרעה אמר בדיון כי הוא לא ניסה לדקור פעם נוספת לאחר שנעץ את הסכין פעם אחת באלמליח, אלא דקר ואז נמלט. לדבריו, בגזירת העונש יש להתחשב בכך, וכי העונש שביקשה הפרקליטות - אינו תואם לרף הענישה המרבית. "נסיון לרצח יכול לכלול מבחינת נסיבות ביצוע העבירה גם מספר דקירות במקומות שונים בגוף, נסיון לפגוע באחרים ונחישות. כלומר, האם המפגע הפסיק את מעשיו רק בשל גורם חיצוני שמנע ממנו להמשיך", אמר. לדבריו, טווח הענישה לאל-קרעה נע בין 15 ל-18 שנות מאסר. גזר דינו של אל-קרעה צפוי להינתן ב-18 למרץ.

אלמליח אמר לאחר הדיון כי "ראיתי אותו ורציתי לחסל אותו. קשה לראות בן אדם שפגע בי בצורה כל כך כואבת עומד שם בבית משפט. אני מקווה שבית המשפט מספיק חכם לקבל את הדרישות של התובע". עורך דינו הדגיש כי מדובר בניסיון רצח חמור מאוד, ולדבריו, הם ביקשו להטיל עליו 24 שנות מאסר. "נמצא כאן אלמליח שבאמת מנע בגופו פגיעה נוספת, נמתין בסבלנות לגזר הדין", כך אמר.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
יאסין אבו אל-קרעה בן 24, המחבל בפיגוע הדקירה בירושלים 10 בדצמבר 2017. טוויטר, צילום מסך
המחבל יאסין אבו אל-קרעה/צילום מסך, טוויטר

הדיון שנערך היום היה אמור להתקיים בשבוע שעבר, אך יחידת "נחשון" הביאה את המחבל יאסין אבו אל-קרעה אל בית המשפט המחוזי בבאר שבע במקום לירושלים, ועל כן נאלץ להדחות. אבו אל-קרעה, תושב שכם, הודה כי דקר ופצע קשה את המאבטח אלמליח בדצמבר 2017, והורשע במעשים.

המחבל החליט לבצע את הפיגוע בעקבות הצהרת נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על ההכרה בירושלים כבירת ישראל. הוא נפרד מקרוביו, רכש סכין מטבח שהחביא במעילו, ונסע לתחנה המרכזית בירושלים, תוך שהוא מנצל את היתר הכניסה למרחב התפר שהיה לו. במהלך הנסיעה הוא כתב מעין צוואה שהתכוון לפרסם בפייסבוק, ובה נכתב "למען המולדת הקרבתי בדמי, הכל למענך יא פלסטין". הוא נבדק בכניסה לתחנה מרכזית על ידי כמה מאבטחים וכשהתבקש להוריד את מעילו משום שצפצף נעץ את הסכין בחזה של אלמליח והחל לברוח. מאבטחים אחרים ועוברי אורח עצרו אותו.

(עדכון ראשון: 11:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully