וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מבזה אותנו": בבית החולים כועסים על שחרור החשודים בתקיפה

28.1.2019 / 8:16

לאחר שהמשטרה שחררה בעל ואישה שתקפו אנשי צוות רפואי בבית החולים בני ציון בחיפה, בוועד העובדים מביעים תסכול מהתנהלות המשטרה: "נותן לגיטימציה". גם יו"ר ועד רופאי בית החולים מחה "אין מערכת שמגינה עלינו, אין לחצני מצוקה, אין שומרים"

עריכה: יאיר דניאל

אנשי הצוות הרפואי בבית החולים "בני ציון" בחיפה מתוסכלים: בעל ואשה החשודים בהתפרעות ביום שישי בחדר המיון ובתקיפת הצוות, שוחררו בתנאים מגבילים בתום חקירתם בתחנת המשטרה בעיר וכלל לא הובאו בפני שופט. רופא, אחות ומאבטח במיון הותקפו ביום שישי אחר הצהרים על ידי בני זוג תושבי העיר. האישה הצעירה הגיעה לטיפול בעקבות תאונת דרכים קלה.

על רקע זמן ההמתנה הארוך של כשעה וחצי, שככל הידוע נבע מכך שרופא המיון נדרש לניתוח, התפתח ויכוח שגלש לאלימות, כשעל פי החשד סטרה האישה המטופלת לאחות המחלקה. הרופא שבא לסייע ספג ממנה בעיטה. מאבטח שמנע מהבעל להכנס למיון ולהצטרף לקטטה, ספג ממנו חבטה לפנים. הבעל נמלט מהמקום ואילו האישה נותרה לקבלת טיפול רפואי. גם שלושת עובדי הצוות שהותקפו קיבלו טיפול רפואי במיון, מצבם קל. בנוסף לחבלות הם סבלו מהלם קל.

בית החולים בני ציון בחיפה. ערן גילווארג
בית החולים בני ציון/ערן גילווארג

אחר כך אכן איתרו שוטרים את הבעל בבית החולים ועצרו אותו. הוא הועבר לחקירה בתחנת חיפה, וגם האישה נחקרה. אבל כבר באותו ערב, כאמור, שוחררו. מהמשטרה מסרו כי "המשטרה רואה בחומרה כל גילוי של אלימות כלפי אנשי צוות בית החולים ותפעל בנחישות למיצוי הדין עם מבצעי העבירה. החקירה נמשכת, בסיומה יועבר החומר לעיון והחלטת התביעות".

"השחרור של התוקפים מאוד מבזה אותנו", אמר לוואלה! NEWS דני גלנטר, אח דיאליזה ופנימית המשמש מ"מ יו"ר ועד עובדי בית החולים בני ציון. "העובדים מזועזעים מזה. זה נותן לגיטימציה לעוד מקרים כאלה. חייבים למגר את התופעה הזו. אנחנו מתכוונים לפנות להנהלה עם הצוות של המיון ויתקבלו החלטות. אם הצוות ירצה להשבית את המיון ולעבוד במתכונת שבת אז זה מה שיהיה. הם גם חוששים ואני מבין אותם".

הוא הוסיף כי מבחינה אישית הוא "מאוד מזועזע מהתקרית הזו בחדר המיון" וכי "לא ניתן לאף אדם להתפרץ על הצוות הרפואי כאשר הצוות עושה כל שביכולתו להגן ולטפל בחולים ובבני משפחתם". עוד הוא הוסיף: "אני משאיר לעצמי את הדרך שבה ננקוט לגביע תופעת האלימות הקיימת בכל בתי החולים בארץ, וצריך להודות לאנשי מחלקת הבטחון של בני ציון שפעלו מידית ואף נפגעו".

עוד באותו נושא

בגלל זמן המתנה: רופא, אחות ומאבטח הותקפו בבית חולים בחיפה

לכתבה המלאה

"אי אפשר שלא להיות מתוסכלים"

"ככה זה בחיפה, תמיד", אמר לוואלה! NEWS רופא העיניים ד"ר מיכאל פיינר, מ"מ יו"ר ועד רופאי בית החולים בני ציון, "ההנהלה שלנו לא מתרגשת והיא עוברת על זה לסדר היום. אין מערכת שמגינה עלינו, אין לחצני מצוקה, אין מספיק שומרים". להגיד לאנשים שלנו לצאת שוב להפגין זה מצחיק, כי כל פעם אנחנו יוצאים לרחוב, הציבור מעודד אותנו ואלה שמרביצים ממשיכים להרביץ. אי אפשר שלא להיות מתוסכלים מזה, כי אנחנו לא רואים לזה סוף. המערכת לא באה לקראתם ולא באה לקראתנו מבחינת משאבים וכוח אדם. אנשים יושבים וממתינים לטיפול בכניסה לחדר מיון וזה גורם להם תסכול. לפני שנה ישבתי עם אמא שלי עם רגל שבורה 26 שעות בהמתנה לטיפול במיון בבית החולים איכילוב. בסוף כשאשתי נכנסה לפייסבוק של ליצמן, ותוך עשר דקות טיפלו באמא שלי. אני לא יודע לעבוד ככה".

מבית החולים בני ציון נמסר כי "הנהלת המרכז הרפואי רואה בחומרה רבה את תקיפת הרופא, האחות והמאבטח על ידי המטופלת ובני משפחתה ומגלה אפס סובלנות נגד מי שנוקט באלימות כלפי צוות עובדי בית החולים. הנהלת בית החולים סומכת את ידיה על המשטרה שתמצא את הדין עם התוקפים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully