וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערעורו של שלום דומרני נדחה: יישלח לשש שנות מאסר

27.1.2019 / 15:20

בית המשפט העליון דחה את ערעור ראש ארגון הפשע שביקש לחזור בו מהודאתו שמסר בעבר וביקש לשנות את גזר דינו. "לא שוכנענו כי יש להתיר לדומרני לחזור בו מהודאתו נסיבות מסירת ההודאה אינן מלמדות שהמערער מסר את הודאתו שלא מרצונו החופשי", כתבו השופטים

עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט העליון דחה היום (ראשון) את הערעור של ראש ארגון הפשע שלום דומרני וקבע כי הוא יישלח לשש שנות מאסר. דומרני שחזר בו מהסדר הטיעון שנחתם עם המדינה ערער לבית המשפט העליון כדי לפסול את הודאתו וערער גם על גזר הדין. דומרני הורשע בעבירות של קשירת קשר לפשע, מתן אמצעי לביצוע פשע, עבירות בנשק וסיוע לחבלה בכוונה מחמירה.

בית המשפט קבע בהחלטתו כי "לא שוכנענו כי יש להתיר לדומרני לחזור בו מהודאתו נסיבות מסירת ההודאה אינן מלמדות שהמערער מסר את הודאתו שלא מרצונו החופשי. ההודאה נמסרה על רקע מגעים מתמשכים בין הפרקליטות לנאשמים לקראת ההגעה להסדר טיעון ומגעים אלו, כך דווח לבית המשפט בזמן אמת, הפערים בין הצדדים היו גדולים. קשה להלום כיצד דומרני מבקש לטעון שנכפה עליו להתקשר בהסדר טיעון שהרי הוא עצמו רצה בו וקידם אותו באופן אישי".

שלום דומרני, בית משפט המחוזי באר שבע, 29 באוקטובר 2015. בני בן סימון, מערכת וואלה
דומרני/מערכת וואלה, בני בן סימון

בית המשפט העליון עוד קובע כי אין עילה להתערב בפסק הדין של בית המשפט המחוזי בבאר שבע. הבקשה של דומרני להגיש ראיות חדשות בערעור, בהן סרטון ותמונות בהן הופיע השופט אלי ביתן, אחיו, דויד ביתן ניצב במשטרה והרב יעקב איפרגן "הרנטגן" נפסלה. דומרני ועורכי דינו טענו כי עקב הליך פלילי שדומרני הורשע בו בסחיטת הרב הרנטגן, ישנו קשר בין השופט ביתן בדיון וביקש לערער על ההחלטה מסיבה זו.

בית המשפט העליון קיבל את עמדת הפרקליטות ודחה את כל הטענות של דומרני ועורכי דינו. את התיק ניהלו בבית המשפט המחוזי עורכי הדין יריב צרי, צחי יונגר ואסף בר יוסף מפרקליטות מחוז דרום ואת העתירה בבית המשפט העליון נוהל על ידי עורכת דין יעל שרף מהמחלקה הפלילית בפרלקיטות המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully