וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שנים של העלמת עין: מועדון גולף של טראמפ פיטר עובדים לא חוקיים

27.1.2019 / 13:29

בזמן השבתת הממשל, זומנו עובדים במועדון בניו יורק, שבו עבדו שנים ארוכות, ופוטרו בזה אחר זה. לטענת עורך דינם, זהו כיסוי על שנים של עבירה על החוק. "מעולם לא עשיתי שום דבר רע", אמר אחד המפוטרים. אריק טראמפ, שמנהל את המקום: "זה שגרתי"

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

עובדים זרים שעבדו באחד ממועדוני הגולף של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בניו יורק במשך שנים על אף שמנהליהם ידעו שהם לא חוקיים פוטרו החודש מעבודתם - כך אמר אתמול (שבת) אניברל רומרו, אחד מעורכי דינם. לדבריו, בזמן השבתת הממשל סביב סוגיית מימון החומה, קרא המנהל במתחם הגולף של טראמפ במחוז ווסטצ'סטר ב-18 בינואר לכעשרה עובדים ופיטר אותם בזה אחר זה.

לדבריו, רבים מהם עבדו במועדון במשך כעשר שנים הוא יותר, בזמן שהמנהלים ידעו שהם הגיעו מסמכים מזויפים, אבל הם הסתכלו לצד השני. "זה זיוף", אמר רומרו. "הם היו שם במשך 12, 13, 14 שנים. לאחד מהם היה מפתח לחדר השינה של אריק טראמפ".

פיטוריהם, שדווחו לראשונה בוושינגטון פוסט, הגיעו לאחר שעובדים במועדון טראמפ אחר בניו ג'רזי נחשפו בחודש שעבר ואמרו שמנהליהם שכרו אותם בידיעה שהם לא חוקיים, ואפילו סייעו להם להשיג מסמכים מזויפים.

ארגון טראמפ טרם הגיב לפניות בנושא. אריק טראמפ תיאר את הפיטורים כדבר שבשגרה. "אנו עושים מאמץ רחב לזהות כל עובד שנתן מסמכים מזוייפים כדי לקבל תעסוקה שלא כדין", אמר. "ברגע שיש זיהוי, כל חוזה יבוטל באופן מידי". הוא הוסיף כי "המערכת שבורה". טראמפ העביר את הניהול היומיומי של עסקיו לאריק ולבן נוסף, דונלד ג'וניור, כשנכנס לבית הלבן לפני שנתיים. ארגון טראמפ מחזיק או מנהל 17 מועדוני גולף ברחבי העולם.

לקריאה נוספת
איש המערות התקפל: טראמפ אכל את דייסת המשבר שבישל 35 ימים

מהגר וילידיו יושבים ממתינים להחלטה בנוגע לבקשת המשלט שלהם בגבול עם ארצות הברית, בטיחואנה, מקסיקו, 25 בינואר 2019. AP
מהגרים בטיחואנה, בסמוך למעבר הגבול עם ארה"ב, שישי/AP

טראמפ מתאר את מיליוני המהגרים הלא חוקיים במדינה כנטל על מערכת הבריאות והכלכלה על חשבון אזרחי ארצות הברית. הנשיא טוען שהם מביאים גם סמים ופשע מעבר לגבול, אך נאלץ לחתום על פתיחת הממשל אחרי שהושבת למשך 35 יום, בשל התנגדות הדמוקרטים לממן את החומה עם מקסיקו.

רומרו, המייצג גם עובדים זרים במועדון הגולף של טראמפ בבדמינסטר, ניו ג'רזי, אמר כי הוא פנה לרשויות המדינה בניו יורק ול-FBI כדי לבדוק את נוהלי ההעסקה במועדון. "הייתה שם גישה של 'אל תשאל, אל תספר'", אמר. "אנחנו דורשים חקירה מלאה".

אחד המפוטרים, עובד תחזוקה ממקסיקו שנשכר ב -2005, סיפר לוושינגטון פוסט כי הוא התחיל לבכות כשנודע לו על הפיטורים והתחנן בפני ההנהלה לשקול זאת מחדש. "אמרתי להם שהם צריכים לקחת אותנו בחשבון, "אמר גבריאל סדאנו. "עשיתי את המיטב שלי בתפקיד הזה. מעולם לא עשיתי שום דבר רע, רק עבודה ועבודה. הם אמרו שאין להם שום תגובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully