וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין למקרון: "אם יהיה עלינו איום מלבנון, לא נעמוד מנגד"

23.1.2019 / 22:55

ריבלין מתארח אצל נשיא צרפת והשניים דנו בהתפתחויות האחרונות במזרח התיכון. לבנון נושאת ותישא באחריות הריבונית לכל פעולה של חיזבאללה", אמר ריבלין. "אנחנו מנהלים שיתוף פעולה ביטחוני הדוק ולעיתים אנחנו לא מסכימים", ציין מקרון

צילום: רויטרס
נשיא צרפת, עמנואל מקרון, במהלך קבלת פנים באמרון האליזה לנשיא המדינה, ראובן ריבלין 23 בינואר 2019. רויטרס
"צרפת וישראל חולקות גם היום את המחויבות לעולם בטוח", הנשיא ריבלין ומקרון ,היום/רויטרס

נשיא המדינה ראובן ריבלין נפגש היום (רביעי) בפריז עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, במסגרת כינון 70 שנה ליחסים בין המדינות. הנשיא ריבלין אמר בהצהרה משותפת של השניים כי "אם יהיה עלינו איום מלבנון, לא נעמוד מנגד. לבנון נושאת ותישא באחריות הריבונית לכל פעולה של חיזבאללה. צרפת היא מעצמה בעלת השפעה מכרעת באזורנו והבנתה שהחיזבאללה הוא חלק מהמערכת הלבנונית הכוללת היא חיונית. נשיא לבנון לא יוכל לרחוץ בניקיון כפיו אם טילים איראניים ישוגרו לעבר ישראל".

ריבלין הוסיף כי, "עבורנו המשטר האיראני הוא אויב שאינו מסתיר את כוונתו ביחס להשמדת ישראל. זוהי לא זכותנו אלא חובתנו להתייחס לזה ברצינות. האיום האיראני לא מתמצה בגרעין, הוא ממשיך בתכנית הטילים האיראנית המהווה איום קיומי לא פחות".

עוד בוואלה! NEWS
השופט חשף: ממצא ה-DNA - הראיה המרכזית בפרשת הטרור היהודי
רוסיה: על ישראל להפסיק את תקיפותיה "השרירותיות" בסוריה
מהפשיטה על הבניין עד חילופי האש: צפו במבצע לחיסול המחבל מברקן

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, במהלך קבלת פנים באמרון האליזה לנשיא המדינה, ראובן ריבלין 23 בינואר 2019. רויטרס
הזמין את הנשיא ריבלין לביקור ממלכתי. מקרון וריבלין מחוץ לארמון האליזה, היום/רויטרס

הנשיא ריבלין התייחס גם לסוגיית האנטישמיות בקרב מנהיגי מדינות אירופאיות רבות, והודה למקרון על תמיכתו בישראל, "ההתייצבות של ממשלתך כנגד האנטישמיות היא משמעותית במיוחד בזמן שבו פוליטיקאים בכירים, חברי ממשלות באירופה, כבר לא מתביישים להיות אנטישמיים, ולשכתב את ההיסטוריה".

באשר למתרחש ברצועת עזה הבהיר ריבלין כי מדינת ישראל עושה את מירב המאמצים לקידום מגעי הרגעה ויוזמות כלכליות-אזרחיות מול הרצועה למניעת משבר הומניטארי ולתת תקווה לאזרחי עזה. "ישראל לא מעוניינת בהסלמה", הדגיש הנשיא, "אך לא תקבל פגיעה בריבונותה, ביטחון אזרחיה ובתשתיות ותפעל בנחישות מול כל איום", הוסיף. הנשיא ביקש את מעורבות צרפת בהשבת חללי צה"ל אורון שאול והדר גולדין ז"ל ושני האזרחים הישראלים המוחזקים בעזה. "מדובר בהפרה בוטה של החוק ההומניטארי הבינלאומי וחמאס אף לא מאפשר לצלב האדום לבקרם", אמר הנשיא.

נחמה ריבלין ובירג'יט מקרון בביקור רשמי בפריז - 23/1/19. חיים צח לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
רעיית הנשיא נחמה ריבלין לצד רעיית הנשיא מקרון, בריג'יט/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח לע"מ

ריבלין הודה לנשיא מקרון על האירוח והדגיש את השותפות בין המדינות, "ישראל וצרפת עומדות יחד בחזית הלחימה נגד הטרור העולמי. שיתוף הפעולה העמוק בינינו הוא מכפיל כוח חיוני במאמץ הגלובלי הזה. רק לאחרונה שיתוף הפעולה הזה הביא לסיכול ניסיון לבצע פיגוע כאן בפריז. חשוב שנעמיק ונרחיב את השותפות בינינו המבטיחה את השמירה על הערכים המשותפים לנו."

מקרון התייחס לדברי ריבלין ואמר כי "אנחנו מנהלים גם שיתוף פעולה ביטחוני הדוק ולעיתים כאמור, אנחנו לא מסכימים. כך למשל באשר להסכם הגרעין האיראני. הסברתי פעמים רבות את עמדתה של צרפת בנושא ואני רוצה לחזור ולומר שביטחון ישראל נותר עבורנו אחד העקרונות החשובים עבור יציבות האזור. אנחנו סבורים שעלינו להמשיך בדו שיח על מנת לשלוט בפעילות הגרעינית והבליסטית של איראן".

נחמה העניקה לאשת הנשיא בריז'יט מקרון סיכה מעשה ידיה של צורפת ישראלית ורד קמינסקי. בהקדשה כתבה נחמה: "ורד, כמעט בת דורי, נולדה בקיבוץ וכיום היא ראש החוג לצורפות באקדמיה לאומנות ולעיצוב בצלאל בירושלים. הסיכה עשויה מחוט כסף אחד ופיתולי החוט יוצרים מעין חומת הגנה. אני יודעת מניסיוני בעמדה זהה, שלעיתים בתפקיד שבו אנו משמשות, נדרשות הגנה כזו. אני מאחלת לך שהסיכה תגן עלייך אפילו באופן סמלי ותביא לידי ביטוי את היופי והייחודיות באישיותך".

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, במהלך קבלת פנים באמרון האליזה לנשיא המדינה, ראובן ריבלין 23 בינואר 2019. חיים צח, לע"מ, אתר רשמי
ריבלין ומקרון, היום/אתר רשמי, חיים צח, לע"מ

הנשיא מקרון הודה לנשיא על דבריו והדגיש אף הוא את היחסים החמים בין המדינות, "הקשר בין ישראל וצרפת העמיק והתחזק ב-70 השנים האחרונות בתחומים רבים. אנחנו לוקחים גם את אי ההסכמות בנינו בידידות ומסכימים לעיתים שלא להסכים. הידידות בין צרפת וישראל צופה לעתיד ומוכיחה ששיתוף הפעולה בנינו חוצה תחומים ומתרחב ללא הפסקה".

מקרון הוסיף כי הוא "נחוש להמשיך ולהעמיק במאבקנו נגד האנטישמיות, המהווה הכחשה של ממש של ערכינו ושל כל מה שהדמוקרטיה שלנו מייצגת. לא נקבל לעולם כל אלימות או הפחדה על אדמתנו. נעשה כל שנוכל על מנת להבטיח שהאנטישמיות תעלם".

(עדכון ראשון: 19:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully