וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיי: קורבין מוכן לדבר עם חמאס וחיזבאללה - אבל מסרב לשוחח עמי

ראשת הממשלה תקפה את מנהיג האופוזיציה מהלייבור בשל סירובו להיפגש עמה ולדון בתכנית הברקזיט שלה. הוא השיב בחזרה: "הדלת שלה אולי פתוחה, אבל היא מסרבת להקשיב"

צילום: רויטרס

ראשת ממשלת בריטניה תרזה ממי אמרה היום (רביעי) בדיון סוער בפרלמנט כי מנהיג האופוזיציה והלייבור ג'רמי קורבין מוכן לשוחח עם חיזבאללה ועם חמאס "ללא תנאים מוקדמים", אבל מסרב לשוחח עמה על תכנית הברקזיט.

"הג'נטלמן הנכבד מוכן לשבת עם חמאס, חיזבאללה וה-IRA ללא תנאים מוקדמים, אבל הוא עדיין לא מוכן לפגוש אותי כדי לדון בברזיקט. במקרה הזה, הוא לא נוכח ולא מעורב", אמרה מיי. מאז שלא הצליחה להעביר את ההסכם שלה עם האיחוד, היא קראה ליתר הסיעות לשבת ולשוחח כדי לפתור את המחלוקות ולהימנע מפרישה ללא הסכם.

קורבין, שמואשם על ידי מתנגדיו באנטישמיות ובתמיכה בארגוני טרור, תקף בחזרה את מנהיגת השמרנים. "הדלת למשרד שלה אולי פתוחה, אבל ראשה סגור וללא ספק היא לא מקשיבה", אמר קורבין, שדורש מהממשלה להוריד מהשולחן את האפשרות לפרישה מהאיחוד האירופי ללא הסכם, אחרי הכישלון שלה להעביר את התכנית של מיי בפרלמנט.

לקריאה נוספת
קורבין על אירוע אנטישמי שבו השתתף: "מתנצל על החרדה שנגרמה"
הסערה החדשה של קורבין: תועד עושה את סמל "האחים המוסלמים"

מפוצלת - ראש ממשלת בריטניה, תרזה מיי 
ומנהיג מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין. רויטרס
ראש בראש. מיי מול קורבין/רויטרס

מנהיג הלייבור אמר שמיי לא הראתה עד כה נכונות להתגמש בשקילת איחוד מכסים קבוע שיאפשר להיחלץ מהמבוי הפוליטי הסתום בפרלמנט. "אנשים ברחבי המדינה חוששים מהשירותים הציבוריים, מאיכות חייהם ומהחובות התופחים", אמר קורבין, שלפי הסקרים עשוי לנצח בבחירות אם אלו יוקדמו ויתקיימו בקרוב.

לדברי קורבין, "בזמן ששליש ממשלתה בכינוס המיליארדרים בדאבוס, היא אומרת שהיא מקשיבה, אבל שוללת שינויים בשתי סוגיות מרכזיות שבנוגע אליהן יכול להיות רוב - התנגדות לאפשרות של פרישה ללא הסכם ושקילת איחוד מכסים, חלק מהתכנית האלטרנטיבית של הלייבור לברקזיט".

מיי השיבה בחזרה: "הוא מעלה טענות על ראשים סגורים, הוא שואל על קווים אדומים - מדוע הוא לא מוכן רק לבוא ולדבר?".

השבוע נפגשו כמה חברי פרלמנט מהלייבור עם מיי, חרף קריאתו של קורבין להימנע מכך עד שהיא תבטיח שהאפשרות לפרישה ב-29 במרץ ללא הסכם יורדת מהפרק. בשלב זה, זאת ברירת המחדל של הממשלה במקרה שלא תצליח להעביר את ההסכם בפרלמנט. הצבעה נוספת תתקיים ביום שלישי, אך טרם נראה שמיי הצליחה לפייס את דעתם של חברי מפלגתה, שכמאה מהם הפילו את הצעתה כשחברו לאופוזיציה.

עיקר המחלוקת בקרב תומכי הברקזיט היא סביב סוגיית צפון אירלנד והחשש שבריטניה תישאר כבולה לאיחוד גם אחרי הפרישה. באגף אחר במפלגת השלטון, כמו יתר מפלגות האופוזיציה, חוששים מתרחיש של פרישה ללא הסכם. מיי אמרה היום כי הדרך הטובה ביותר להימנע בכך היא באישור ההסכם שלה, שאותו מסרב האיחוד לפתוח למשא ומתן חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully