וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיר הומו מאינדיאנה יתמודד בפריימריז של הדמוקרטים

23.1.2019 / 13:50

בגיל 37 בלבד, פיט בוטיג'יג מצטרף למרוץ הצמוד במפלגה תוך שהוא מקווה למשוך את מעמד הפועלים שהלך עם טראמפ ב-2016. הוא דמות לא מוכרת במיוחד במפלגה, אך זכה בעבר לשבחים מצד אובמה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

ראש העיר סאות' בנד באינדיאנה, פיט בוטיג'יג, הכריז היום (רביעי) כי הוא שוקל להתמודד לתפקיד נשיא ארצות הברית מטעם המפלגה הדמוקרטית. בוטיג'יג, הומו מוצהר בן 37, מכהן בראשות העיר מאז 2011. אם יזכה בפריימריז הצפופים, הוא יהיה ההומו המוצהר הראשון שמתמודד מטעם מפלגה פוליטית גדולה בבחירות.

בוטיג'יג הוא דמות לא מוכרת יחסית, ובעירו, שנחשבת חיים כמאה אלף תושבים בלבד. הוא טוען כי המפלגה זקוקה להנהגה חדשה כדי לפנות למעמד הפועלים, שנטש את הדמוקרטים לטובת מועמד הרפובליקנים דונלד טראמפ בבחירות ב-2016.

הוא הקים ועדה לאיסוף כספים ולאנשי צוות, אך הוא צפוי להתמודד עם משימה קשה בשל ההתמודדות הצפויה של דמויות בכירות יותר עם רשתות תמיכה גדולות יותר. ב-2017 הוא ניסה ללא הצלחה לזכות בתפקיד יו"ר הוועדה הארצית של המפלגה הדמוקרטית, אך הנשיא לשעבר ברק אובמה הזכיר אותו בריאיון לפני שעזב את הבית הלבן כפוליטיקאי עם עתיד מזהיר במפלגה.

לקריאה נוספת על המרוץ
סנאטורית דמוקרטית נוספת הודיעה שתתמודד לנשיאות ארה"ב

ראש העיר סאות' בנד פיט בוטיג'יג, 10 בינואר 2019. AP
יתקשה לגבור על הממסד הדמוקרטי. בוטיג'יג בסיור בעירו, החודש/AP

בוגר הארוורד חזר לעירו, שנמצאת באזור המכונה "חגורת הפלדה", וזכה בבחירות ב-2012 בגיל 29. הוא שירת שבעה חודשים באפגניסטן בזמן שהיה ראש עיר ויצא מהארון מ-2015 בטור שכתב בעיתון מקומי. הוא התחתן ביוני האחרון.

בתור ראש עיריית סאות' בנד, שבה חיים עובדי צווארון כחול, הוא שם בראש סדר העדיפויות את פיתוחה והוא נבחר לראש העיר של השנה ב-2013 על ידי האתר GovFresh.com. עוד בחודש שעבר, כשאמר שלא יתמודד על כהונה שלישית, הוא רמז על כוונתו לרוץ לבית הלבן.

הוא סבור כי על הדמוקרטים להתמקד יותר בבעיות היומיום של מצביעיהם מאשר בטראמפ. "אנחנו מפלגה שקיימת כדי לתמוך בחיי היומיום של האזרחים", אמר בריאיון לרשת ABC ביוני. "אני חושב שב-2020 אנחנו נגלה אלו חוקים פוליטיים עוד קיימים ואלו נשברו לעד" אמר כשנשאל כיצד ראש עיר לא מוכר מאינדיאנה יכול לגבור על הממסד הדמוקרטי, והצביע על טראמפ כמי שניפץ נורמות פוליטיות רבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully