וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופות ממולאות בבטון: מי חיסל שני מתנגדי משטר תאילנדים?

23.1.2019 / 13:36

הצבא הכחיש כי הוא מעורב במותם של שני פעילים שחיו בגלות בלאוס השכנה מאז ההפיכה ב-2014, ונמצאו מתים לאורך נהר המקונג. פעיל נוסף נעלם, והגולים חוששים כי הצבא ובית המלוכה רודפים אחריהם. ""זה ברור שאנחנו בסכנה"

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה פוקס

צבא תאילנד אמר היום (רביעי) כי אין לו מידע על שני מבקרים גולים של הצבא ושל משפחת המלוכה, שגופותיהם אותרו "ממולאות בבטון" לאורך נהר מקונג, הגובל עם לאוס. ארגוני זכויות אדם הביעו חשש לגורלם אחרי היעלמותם של השניים ושל פעיל אחר החי בגלות בלאוס בשנה שעברה. הם נמלטו מהמדינה מחשש למעצרם אחרי ההפיכה ב-2014.

הרשויות בממלכה אמרו כי בדיקות DNA אישרו כי השניים, שאותרו בסוף החודש שעבר, אכן היו צ'טצ'רן בופאוואן, בן 56, וקריידג' לולרט, בן 46. השניים היו קרובים לפעיל הפוליטי סוראצ'אי דנוואטאנאנוסורן, בן 78, שהגיש תכניות רדיו מלאוס נגד החוטנה הצבאית והמלוכה בתאילנד. הוא נעלם בחודש שעבר ועדיין לא ידוע מה עלה בגורלו.

המשטרה אמרה כי סיבת המוות שלהם לא ידועה. "אין סימנים לחורים של קליעים, אבל היה פצע בבטן שלהם שנפתח ומולא בבטון כדי לגרום להם לשקוע. לא היו פצעי דקירה", אמר מייג'ור גנרל תנאצ'רט רודקלונגטאן לרויטרס.

לקריאה נוספת
תאילנד: צעירה עיוורת נשלחה לכלא - כי העליבה את בית המלוכה

גופות של מתנגדי משטר לגדות נהר המקונג, צפון-מזרח לבירה בנגקוק, תאילנד, דצמבר 2018. AP
גופת מתנגדי המשטר לגדות נהר המקונג, בחודש שעבר/AP

בצבא הכחישו כי יש להם יד בהיעלמותם של מתנגדי המשטר, בצל החשש של ארגוני זכויות אדם מכך שמבקרי הצבא והמלך הגולים מסומנים. "קבוצת האנשים האלו חיה מחוץ לאזור האחריות שלנו, כך שאנחנו לא יכולים לעשות כלום", אמר ליוטנט גנרל ת'אראקורן ת'אמווינת'ורן, מפקד המחוז השני של הצבא. "הם חיו בלאוס במשך שנים רבות, אנחנו לא יודעים אם היו להם בעיות שם".

לפי ארגון משמר זכויות האדם, לפחות שני מתנגדי משטר שנמלטו מאז ההפיכה ב-2014 נעלמו בלאוס ב-2016 וב-2017. עשרות מבקרי החונטה, בהם שרים לשעבר, פרופסורים ופעילים פוליטיים ברחו מהמדינה בשנים האחרונות. חלקם קיבלו מקלט במערב, בעוד שרובם שוהים בלאוס ובקמבודיה השכנות.

רבים מהם הואשמו בעבירות על החוקים הדרקוניים בתאילנד האוסרים להעליב את הבית המלוכה ונושאים עמם עונשי מאסר של עד 15 שנים. אף אחד מהם לא הוסגר באופן רשמי לתאילנד. "זה ברור שעכשיו אנחנו בסכנה", אמר טראירונג סינסובפול, מתנגד משטר בן 55 החי בגלות. "הדברים עתה שונים מאוד, לאוס לא נראית כל כך בטוחה עתה".

עוד באותו נושא

נכסי המלך החדשים: שליט תאילנד השתלט על הון של 30 מיליארד דולר

לכתבה המלאה
מלך תאילנד, מאי 2018. AP
עד 15 שנות מאסר למי שיעליב אותו. מלך תאילנד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully