וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכסי המלך החדשים: שליט תאילנד השתלט על הון של 30 מיליארד דולר

קרן הנכסים של הארמון עברה לידיו הפרטיות של המלך מאהה וצ'יראלונגקון, שירש את ההון העצום מאביו שמת ב-2016 אחרי שבעה עשורים על כס המלוכה. לפי ההודעה הרשמית, נכסיו החדשים יהיו נתונים למסים כמו "יתר האזרחים"

מלך תאילנד מאהה וצ'יראלונגקון, מאי 2017. רויטרס
הדיח את נאמניו של אביו. המלך מאהה/רויטרס

קרן ההון העצומה של משפחת המלוכה של תאילנד עברה רשמית למלך מאהה וצ'יראלונגקון, שיהיה בעליהם של נכסים בשווי של כ-30 מיליארד דולר. לפי הגרדיאן הבריטי, ההכרזה, שפורסמה אתמול (שבת) באתר של לשכת הנכסים המלכותית השולטת בהון המלכותי, קבעה כי אותם נכסים יהיו מעתה בשליטתו האישית של המלך, שעלה לשלטון ב-2016 אחרי מות אביו.

ההכרזה מציינת כי בעוד שהקרן עצמה פטורה ממסים, הנכסים הפרטיים של המלך והאחזקות שהיו בעבר חלק מהקרן יהיו נתונים לאותם חובות של כל אזרח אחר. בנוסף לכך, מאהה יוכל להורות לקרן או לכל אדם או סוכנות מיועדת אחרת לנהל את הנכסים שלו.

לאביו, פומיפון אדוניאדט, שמלך במשך שבעה עשורים, היו מנהלים מקצועיים ששימשו גם נאמניו בטיפול באינטרסיים העסקיים של הארמון. המלך החדש מנסה להטביע את חותמו על הממלכה, כשהוא החליף את אנשיו של אביו במינויים שלו. במרץ, הוא הדיח את המנהל הוותיק של לשכת הנכסים המלכותית והציב במקומו את מקורבו ומפקד חיל האוויר, סטיטפונג סוקבימול.

עיקר הנכסים של הארמון הם נדל"ן בבירה בנגקוק, הבנק המסחרי של סיאם ו"קבוצת הבטון של סיאם", קונגלומרט גדול לחומרי בנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully