וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על הנערים שהתעמתו עם מנהיג ילידי: "התקשורת מיהרה לשפוט"

הנשיא הגן על קבוצת תלמידי התיכון מקנטקי מהתקרית מול ניית'ן פיליפס, יוצא מלחמת וייטנאם שאמר כי הם לעגו לו. עם זאת, באירוע הייתה מעורבת קבוצה נוספת, שהטיחה עלבונות בשני הצדדים

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הגן הלילה (שלישי) על הנערים שהיו מעורבים בתקרית עם חבר שבט ילידי בהפגנה בוושינגטון, והאשים את התקשורת בכך שחרצה מהר מדי את מסקנותיה לגבי האירוע.

"נראה שניק סנדמן והתלמידים בתיכון קובינגטון הקתולי זכו ליחס לא הוגן, עם מסקנות מוקדמות שהתבררו כלא נכונות - והוכפשו על ידי התקשורת", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר. הוא ככל הנראה התבסס על דיווח ברשת פוקס ניוז, שבה נאמר כי סרטון חדש מהתקרית בהפגנה בוושינגטון הראה כי "התקשורת" טעתה לגבי המפגש בין הסטודנטים מקנטקי, שחבשו כובעים לתמיכה בטראמפ, לבין ניית'ן פיליפיס, יוצא מלחמת וייטנאם.

המפגש, שבו נראו הנערים קופצים ושרים, בזמן שניק סנדמן נעמד מולו של פיליפיס ונראה מחייך, קרה ביום שישי ליד אנדרטת לינקולן. הנערים השתתפו במצעד נגד הפלות, בזמן שמולם הפגינו פיליפס וחברי שבטים ילידיים בדרישה לשמור על זכויותיהם. התיכון והבישופות של קובינגטון גינו את הנערים על מעשיהם, אחרי שאלו הופצו ברשתות החברתיות וזכו לגינויים נרחבים.

לקריאה נוספת
"שנאה וחוסר כבוד": נערים תומכי טראמפ לעגו לחבר שבט ילידי

תומך טראמפ לועג לחבר שבט ילידי בעצרת בוושינגטון, 18 בינואר 2019. רויטרס
התיכון גינה את התלמידים. סנדמן מול פיליפס/רויטרס

עם זאת, האירוע קיבל תפנית לאחר שנחשף כי הנערים התעמתו קודם לכן עם קבוצת צעירים שחורים, המכונים "העבריים השחורים". עד ראיה לתקרית סיפרה לרשת CNN כי פיליפיס החליט להתערב עם "תפילת מרפא" בזמן העימות המילולי בין הצדדים. לטענת פיליפס, הנערים צעקו לעברו "בנה את החומה, בנה את החומה", בהתייחסותם לחומה שרוצה טראמפ להקים בגבול מקסיקו. הוא הדגיש כי הוא ניגש את אל הנערים ולא אל הצעירים השחורים, אחרי שדווח כי אלו הטיחו עלבונות גם בנציגי הקהילות הילידיות.

סנדמן אמר להגנתו כי הוא וחבריו רק השתמשו בקריאות ב"רוח בית הספר", ולא אמרו שום דבר גזעני או משהו הקשור לחומה בגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully