וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שנאה וחוסר כבוד": נערים תומכי טראמפ לעגו לחבר שבט ילידי

20.1.2019 / 12:27

תלמידים מתיכון קתולי בקנטקי השתתפו בעצרת נגד הפלות בוושינגטון, כשלראשיהם כובעים עם סיסמתו של נשיא ארה"ב. הם תועדו צוחקים לניית'ן פיליפס, יוצא מלחמת וייטנאם, שהיה בהפגנה אחרת. התיכון שוקל לסלקם והדמוקרטים מזועזעים

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

תלמידי תיכון קתולי במדינת קנטקי תועדו לועגים לחבר שבט ילידי בסרטון שהופץ אתמול (שבת) ברשת וגרם לסערה בארצות הברית. התלמידים, מתיכון קובינגטון שבו רק לומדים בנים, חבשו כובעים עם סיסמתו של הנשיא דונלד טראמפ "להשיב את אמריקה לגדולתה". הם השתתפו בהפגנה נגד הפלות בוושינגטון ביום שישי האחרון, כשתועדו מקיפים את ניית'ן פיליפס ולועגים לשירה ולניגון המסורתי של השבט.

אחד מהם בלט במיוחד, כשעמד מול פיליפס, יוצא מלחמת וייטנאם, עם חיוך על פניו. הוא סיפר כי חבריו של אותנו נער עודדו אותו וצעקו "בנה את החומה, בנה החומה", כשהם מתייחסים לרצונו של הנשיא לבנות חומה בגבול עם מקסיקו. הסרטון הופץ על ידי מארגני עצרת של אנשי שבטים ילידיים, שהתקיימה גם היא בעיר ביום שישי.

התיכון והבישופות המקומית גינו את מעשיהם של התלמידים "ביחס לניית'ן פיליפיס בפרט, ולילדים האמריקנים בכלל". עוד הם מסרו בהצהרה משותפת כי "הנושא ייחקר" והם "יינקטו את הצעדים הדרושים, עד וכולל סילוק" מהלימודים.

לקריאה נוספת בנושא
הסיפור המוזר על טראמפ, הסנאטורית והשבט הילידי

תומך טראמפ לועג לחבר שבט ילידי בעצרת בוושינגטון, 18 בינואר 2019. רויטרס
החברים עודדו. אחד הנערים מול פיליפס, שישי/רויטרס

בסרטון אחר, תיאר בדמעות פיליפיס בן ה-64 את התקרית. "שמעתי אותם אומרים 'בנה את החומה, בנה את החומה'. אלו אדמות שבטיות, לא אמורות להיות לנו חומות", אמר חבר שבט אומהה מנברסקה. "הלוואי שהייתי רואה את האנרגיה של המוני הגברים הצעירים האלו מופנית למען הפיכתה של המדינה הזו לגדולה, גדולה באמת, ולמען הרעבים".

פיליפיס הוא פעיל מוכר מקרב הילדים האמריקנים והוא היה בין מנהיגי המחאות בסטנדינג רוק נגד הקמת צינור נפט בדקוטה הצפונית. הוא גם מקיים מדי שנה טקס בבית הקברות הלאומי בארלינגטון עבור ותיקי הצבא מקרב השבטים הילידיים.

הסרטון גרר תגובות מזועזעות מקרב הדמוקרטים. דב האלנד, חברת בית הנבחרים וחברת השבט לגונה פוובלו מניו מקסיקו, אמרה כי פיליפס סיכן את חייו למען המדינה - ומה שאותם נערים הפגינו כלפיו היו "שנאה, חוסר כבוד וחוסר סובלנות".

ראש עיריית קובינגטון, ג'ו מאייר הדמוקרטי, אמר כי הסרטון "מזעזע" וגרר בצדק גל של גינויים. הוא אמר כי העיר נקשרת עכשיו ל"חוסר סובלנות ולאפליה אתנית" בשל מעשיהם של הנערים. "הסרטונים המופצים ברחבי המדינה לא מייצגים את ערכיה של העיר", מסר.

אליסון לונדרגן גרימס, שרת החוץ של קנטאקי, אמרה כי הילדים הם לא האשמים היחידים. "אני פונה למבוגרים שבממשל האחראים על חינוכם, ולאחרים שמאפשרים בשתיקם לקדם התנהגות כזו", היא כתבה בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully