וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיפור המוזר על טראמפ, הסנאטורית והשבט הילידי

17.10.2018 / 9:56

אליזבת' וורן הדמוקרטית נחשבת למועמדת אפשרית לבחירות ב-2020, אך טענותיה על כך שהיא צאצאית של אמריקנים-ילידם חוזרות אליה כבומרנג. בדיקות DNA שלכאורה הוכיחו את מוצאה נדחו על ידי השבט והנשיא קפץ על המציאה: "פוקהונטס מזויפת"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

זה סיפור מוזר אפילו ביחס לפוליטיקה האמריקנית, ומעורבים בו נשיא ארצות הברית, סנאטורית דמוקרטית שמעוניינת להיות נשיאה ושבט הצ'ירוקי האינדיאני.

תחילתו ב-2012. אליזבת' וורן, אחת הדמויות הפופולריות ביותר במפלגה הדמוקרטית, בעיקר באגף הפרוגרסיבי, התמודדה על מושב בסנאט מטעם מדינת מסצ'וסטס, וציינה כי יש לה שורשים אמריקניים-ילידיים. ב-2016, הפכה וורן לדמות בולטת במפלגה, יצאה למסעות קמפיין עם הילרי קלינטון והייתה לאחת המבקרות החריפות של המועמד לנשיאות דאז, דונלד טראמפ.

הוא מצדו לגלג על טענותיה לגבי המוצא שלה וכינה אותה "פוקהונטס" מאות פעמים. הוא אף הצהיר כי יתרום מיליון דולר לצדקה אם היא תצליח להוכיח שהיא אינדיאנית. ההתכתשות בין השניים תפסה מדי פעם תשומת לב ברמה הארצית, אך נדמה היה שמדובר בעיקר בקוריוז, כמו עשרות אנשים אחרים שזכו לכינויים מטראמפ במהלך המרוץ לנשיאות ב-2016.

לקריאה נוספת בנושא
במהלך טקס הוקרה לילידים: טראמפ לעג למחוקקת "פוקהונטס"

הסנאטורית אליזבת וורן בקונגרס, אוקטובר 2018. רויטרס
נכנסה לצרה. וורן בקונגרס, בשבוע שעבר/רויטרס

ביום שני חלה תפנית חדה בעלילה. וורן החליטה לפרסם תוצאות בדיקות DNA שערכה ומהן עולה כי יש לה שורשים ילידים-אמריקניים. לפי התוצאות, מרבית אבותיה באו מאירופה, אולם "קיימת סבירות גבוהה" כי אחד מאבותיה לפני שישה עד עשרה דורות השתייך לשבט אינדיאני.

וורן מיהרה לחגוג את התגלית, פרסמה סרטון שמציג את השיחה שלה עם הבודק מטעם החברה, ואמרה כי בעוד אינה חברה באף שבט, "ההיסטוריה המשפחתית שלי היא ההיסטוריה המשפחתית שלי".

נראה היה כי בכך הפרשה הגיעה לסיומה. רבים העריכו כי וורן מעוניינת להקדים תרופה למכה ולסיים את ההתכתשות המביכה לקראת הודעה אפשרית על התמודדות לנשיאות בשנת 2020. טראמפ נשאל אם יסכים כעת לתרום מיליון דולר, לגלג שוב על וורן ואמר כי הוא רוצה לראות במו עיניו את תוצאות הבדיקה. "אולי היא אלפית אמריקנית ילידית", אמר הנשיא והוסיף: "למי אכפת?".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפנסילבניה 11.10.18. רויטרס, רויטרס
"למי אכפת?". טראמפ בעצרת בשבוע שעבר/רויטרס, רויטרס

אתמול חלה תפנית נוספת שעלולה לגרום לוורן להצטער על שנכנסה בכלל לסיפור הזה. בכיר בשבט הצ'ירוקי, צ'אק הוסקין, פרסם הודעה ובה כתב כי שימוש בבדיקת DNA כדי לנסות ולהוכיח שייכות לשבט היא "בלתי ראויה ושגויה".

לדבריו, "זה שם ללעג את בדיקות ה-DNA והשימושים הלגיטימיים שלהם, ובאותו הזמן לא מכבד את השבט ואזרחיו, שממוסמכים היטב והמורשת שלהם מוכחת". הוא הוסיף כי "סנאטורית וורן חותרת תחת האינטרסים של השבט עם המשך הטענות שלה לזיקה לשבט".

מי שכצפוי מיהר לחגוג את התגלית היה הנשיא טראמפ, שהודה בחשבון לשבט על "שחשפו כי אליזבת' וורן, שלפעמים מתייחסים אליה כפוקהונטס, היא רמאית מוחלטת". לדברי הנשיא, "היא עשתה בדיקת DNA מזויפת שהראתה שהיא אולי 1\1024 אמריקנית ילידית, הרבה פחות מן האמריקני הממוצע. כעת שבט הצ'ירוקי מתכחש אליה. אפילו הם לא רוצים אותה. מזויפת!".

הסנאטורית, מצדה, טרם הגיבה לתגלית החדשה - אך דבר אחד בטוח - זה ככל הנראה הפרומו המוחשי ביותר למרוץ לנשיאות בשנת 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully