וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במהלך טקס הוקרה לילידים: טראמפ לעג למחוקקת "פוקהונטס"

28.11.2017 / 19:43

הנשיא האמריקני הפנה את ההערה המעליבה כלפי הסנאטורית אליזבת וורן, שאמרה בעבר כי אבותיה היו ילידים אמריקניים. "הייתם כאן לפנינו, למרות שיש נציגה בקונגרס שאומרת שהיא כאן כבר הרבה מאוד זמן", אמר טראמפ לאנשי שבט הנבאחו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר אתמול (שני) כי יש "פוקהונטס" בקונגרס האמריקני, במהלך טקס הוקרה לווטרנים ילידים-אמריקניים משבט הנבאחו שנערך בבית הלבן. את הרמיזה המעליבה הפנה טראמפ לסנאטורית הדמוקרטית אליזבת וורן ממסצ'וסטס. לאחר שאחד הווטרנים סיפר על חוויותיו כ"דובר קוד נבאחו", הצופן האינדיאני במלחמת העולם השנייה, שיבח טראמפ את הנוכחים במפגש.

"אתם הייתם כאן הרבה לפני רבים אחרים מאתנו", אמר טראמפ. "למרות שיש לנו נציגה בקונגרס שאומרת שהיא כאן כבר הרבה מאוד זמן. הם קוראים לה פוקהונטס".

במהלך קמפיין הבחירות שלו התייחס טראמפ כמה פעמים אל וורן כאל "פוקהונטס", שמה של הילידה מהמאה ה-17 המוכרת מהסרט המצויר. זאת בניסיון ללעוג לוורן שאמרה בעבר כי אבותיה היו ילידים אמריקניים.

עוד בוואלה! NEWS:
ארדואן מרוצה מההתקרבות: "טראמפ ואני משדרים על אותו הגל"
התחמק מעונש: גנרל סיני בכיר נחשד בשחיתות - והתאבד
ראש עירייה בגרמניה שקלט פליטים יותר מהדרוש - נדקר ונפצע קשה

הערה גזענית- נשיא ארה"ב אמר כי יש "פוקהונטס" בקונגרס, זאת ברמיזה מעליבה כלפי הסנאטורית הדמוקרטית, אליזבת' וורן. רויטרס
"יש פוקהונטס בקונגרס". טראמפ ואנשי שבט הנבאחו, אתמול/רויטרס

וורן, אחת הנציגות הדמוקרטיות-ליברליות הבולטות בסנאט, היא חוקרת משפט ידועה שלימדה בבית הספר למשפט בהרווארד. היא גם שימשה יועצת לנשיא לשעבר ברק אובמה לפני שנבחרה לסנאט ב-2012. "מצער מאוד שנשיא ארצות הברית לא מסוגל לעבור טקס לכבוד הגיבורים האלה מבלי לזרוק השמצה גזענית", אמרה וורן לרשת MSNBC.

דוברת הבית הלבן שרה סנדרס דחתה את הטענה כי דבריו של טראמפ גזעניים. "אני חושבת שמה שרוב האנשים מוצאים כפוגעני הוא שהסנאטורית וורן משקרת בנוגע למורשת שלה כדי לקדם את הקריירה שלה", אמרה סנדרס לכתבים.

ג'פרסון קיל, נשיא הקונגרס הלאומי של הילידים האמריקנים, מתח ביקורת על השימוש במילה פוקהונטס. "אנחנו קוראים שוב לנשיא להימנע מהשימוש בשמה באופן המשמיץ את המורשת שלה", אמר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
נאום אליזבת וורן בוועידה הדמוקרטית, פילדלפיה, 26 ביולי 2016. AP
"מצער מאוד". וורן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully