וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבורה מאוחרת: שרידים של שישה קורבנות מהשואה נטמנו בלונדון

21.1.2019 / 7:52

בהלוויה פומבית ראשונה מסוגה בבריטניה, נקברו שרידיהם של חמישה מבוגרים ושל ילד שנתרמו עם חפצים אחרים מאושוויץ למוזיאון האימפריאלי. "הייתם יהודים, ורק בגלל זה נרצחתם באכזריות"

ההלוויה בלונדון, אתמול

שישה קורבנות לא מזוהים מהשואה נקברו אתמול (ראשון) בבריטניה, אחרי ששרידיהם נתרמו למוזיאון האימפריאלי ב-1997. רשת BBC דיווחה כי השרידים, של חמישה מבוגרים ושל ילד אחד, התגלו בין מספר גדול של חפצים ממחנה ההשמדה אושוויץ שנתרמו למוזיאון על ידי תורם אנונימי. הארונות, שבהם הייתה אדמה מישראל, הורדו לקרקע לבית קברות בצפון לונדון, בטקס שבו השתתף שגריר ישראל מארק רגב וסגן שגריר גרמניה.

"אנחנו לא יודעים מי אתם, אנחנו לא יודעים את השמות שלכם, אנחנו לא יודעים אם אתם גברים או נשים", אמר בטקס הרב הראשי של בריטניה, אפרים מרוויס. "אנחנו לא יודעים מאין הגעתם, אנחנו לא יודעים ממה התפרנסתם, אין לנו פרטים על המשפחות שלכם, אבל דבר אחד אנחנו יודעים - הייתם יהודים, ובגלל הסיבה היחידה הזו נרצחתם באכזריות", הוסיף הרב בנאומו בפני מאות אנשים, בהם גם כמה עשרות ניצולי שואה.

זאת הייתה ההלוויה הפומבית הראשונה של קורבנות מהשואה שהתקיימה בבריטניה, ואתר זיכרון ייבנה במקום. כמיליון יהודים נרצחו באושוויץ בין 1940 ל-1945, כשישית מכלל היהודים שנרצחו על ידי הנאצים בזמן מלחמת העולם השנייה.

עוד ידיעות מהעולם
"בתגובה לחידוש יחסי צ'אד עם ישראל": עשרה נהרגו בפיגוע במאלי
"גיבור אמריקני אמיתי": מת סוכן ה-CIA שרימה את איראן

טקס ההלוויה

הנסיך צ'ארלס שלח מכתב אישי לפני הלוויה, שבו כתב: "כפטרון של קרן יום הזיכרון לשואה, אני רוצה לכתוב ולומר כמה התרגשתי לשמוע על הארגונים שנעשו כדי לספק מנוחה מכובדת ואחרונה של שישה קורבנות מהשואה". הוא מסר את תנחומיו לקהילה היהודית.

חבר הפרלמנט השמרני ג'יימס ברוקנשיר, שאחראי על הקשר עם הקהילות בממלכה, אמר כי ההלוויה היא תזכורת לצורך להילחם באפליה. "עלינו להמשיך להיאבק בגזענות, באנטישמיות ובקנאות ובשנאה", אמר. "לכן זהו אירוע כה מיוחד שיכול להעניק כבוד והכרה לשש הנשמות האלו שאיבדו את חייהם בשואה". הוא הוסיף כי הוא מקווה שהאירוע יסייע לאחד את האזרחים וידגיש את המסר: "לעולם לא עוד, לעולם לא נשכח ושאף אחד לא יכול פשוט לעמוד מנגד ולאפשר לזה לקרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully