וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טינופת ולכלוך בשדות השרופים: הישראלי המכוער הגיע לדרום

21.1.2019 / 16:52

על החקלאים בדרום הארץ עברה שנה לא פשוטה של עפיפוני ובלוני תבערה, אך כעת הגיע תורם של רוכבי השטח המתפרעים ושל מטיילים שמשאירים אחריהם לכלוך. "חלק מכבדים את הטבע, אבל לחלקם אין כבוד להשקעה שלנו"

מטיילים מלכלכים/צילום: יובל קינגספלד, עריכה: איתי עמרם

אחרי שעברה על החקלאים בדרום הארץ שנה לא פשוטה של שריפות, בלונים, עפיפונים ורקטות - עכשיו הגיעו המטיילים, שלטענתם הורסים את השטחים החקלאיים, ורכבי השטח שגורמים אף הם לנזקים כבדים.

חקלאי קיבוץ רוחמה עסוקים בתקופה האחרונה במדידת הנזקים שגרמו המטיילים ורוכבי השטח. בתקופה הזאת בשנה, שמתאפיינת בפריחת הכלניות ובפסטיבל "דרום אדום", הם מספרים על הלכלוך שמשאירים אחריהם המבקרים בשטחים החקלאיים. "איך שמתחיל להיות ירוק והכלניות פורחות, כל נהגי הארבע על ארבע - טרקטורונים, ג'יפים, אופנועים וכל רכבי השטח מגיעים לעזור. חלקם אנשים מן השורה שמכבדים את הטבע, אבל לחלקם אין כבוד לחקלאים ולהשקעה שלהם", תיאר יובל קינגספלד מרוחמה, העובד בענף החקלאות. "הם חותכים שדות ופוגעים ביבולים. היום הם נסעו על שדה חומוס וגרמו לנזק. שם החומוס כבר לא ינבט".

דרום אדום. פברואר 2016. שי מכלוף
פסטיבל דרום אדום/שי מכלוף
הישראלי המכוער בדרום
חקלאי קיבוץ רוחמה תיעדו את ערימות האשפה
שהשאירו המטיילים ורוכבי השטח בשדות. אתר רשמי
לכלוך שהשאירו אחריהם מטיילים/אתר רשמי

"אני אישית קורא לדרום אדום - 'אסון אדום', בגלל כמות המטיילים והנזקים שהם גורמים לחקלאים ולעיבודים שלנו והלכלוך שהם משאירים", הוסיף. "זה נחמד שהם באים לטבע ליהנות, אבל את הזבל הם לא לוקחים הביתה, ומשאירים בשטח".

על התקופה האחרונה סיפר קינגספלד: "אני גר ברוחמה. עברו כמה שריפות בקיץ האחרון עקב בלוני התבערה, שכיביתי כמה מהן. עכשיו זה הלכלוך והנזקים".

"מי שרוצה לבוא ליהנות מוזמן בשמחה"

עופר ליברמן, מנהל ענף החקלאות בקיבוץ ניר עם, מספר שבתקופת הפסטיבל הוצבו בשנים שעברו שומרים בכניסה לפרדסי הקיבוץ. "גם ככה הפרנסה שלנו לא בשמיים, גם בגלל מחירי המים", אמר. "אחרי שנת השריפות שעברנו מגיע דרום אדום. אנחנו מאוד שמחים שמגיעים לפסטיבל, אבל חוששים מהנזקים שייגרמו לנו".

ליברמן סיפר כי בשנה שעברה אלפי מטיילים הגיעו ולדבריו "קטפו לנו את פירות ההדר שלנו וגרמו לנו לנזקים גדולים". הוא הביע תקווה ש"השנה המטיילים יתחשבו בנו ולא יגרמו לנזקים".

מטיילים שהורסים את השטחים החקלאיים , לכלוך וזוהמה ורכבי השטח שגורמים לנזקים כבדים עבור החקלאים בדרום, 20 בינואר 2019. יובל קינגספלד, תמונות גולשים
לכלוך שהשאירו אחריהם מטיילים/תמונות גולשים, יובל קינגספלד
מטיילים שהורסים את השטחים החקלאיים , לכלוך וזוהמה ורכבי השטח שגורמים לנזקים כבדים עבור החקלאים בדרום, 20 בינואר 2019. יובל קינגספלד, תמונות גולשים
לכלוך שהשאירו אחריהם מטיילים/תמונות גולשים, יובל קינגספלד

בנוסף לזבל ולפגיעה ביבולים, גם רוכבי השטח מהווים בעיה מאחר שהם מפחידים את המטיילים - וגורמים נזק לשמורות הטבע. אילן איזקסון, קב"ט המועצה האזורית אשכול, אמר כי "לקראת דרום אדום אנחנו רואים הרבה טרקטורונים ורכבי ארבע על ארבע לאורך נחל הבשור, בכל שבת זה קורה. הם גורמים נזק לשטחים החקלאיים, להפחדה, להשתוללויות באזור. זו תופעה בריונות שהורסת את הנוף ויש הרבה שמפחדים להגיע לפה בגלל זה".

אתמול הוחרמו כמה רכבי שטח על ידי המשטרה שנסעו במספר שמורות טבע במועצה האזורית אשכול עקב אי תקינות הכלים. "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה ים המשטרה ורשות הטבע והגנים כדי למגר את התופעה המסוכנת הזאת", הוסיף איזקסון. "מי שרוצה לבוא לטייל וליהנות מהנופים מוזמן בשמחה, מי שרוצה להשתולל - זה לא אצלנו".

הרס שדות חקלאיים על ידי טרקטורונים, קיבוץ דליה. רן פרץ, קיבוץ דליה, מערכת וואלה! NEWS
הרס שדות חקלאיים על ידי טרקטורנים/מערכת וואלה! NEWS, רן פרץ, קיבוץ דליה
הרס שדות חקלאיים על ידי טרקטורונים, קיבוץ דליה. רן פרץ, קיבוץ דליה, מערכת וואלה! NEWS
הרס שדות חקלאיים על ידי טרקטורנים/מערכת וואלה! NEWS, רן פרץ, קיבוץ דליה
פריחת הכלניות ושרידי השריפות, בגדר גבול עזה ועוטף עזה, 3 בינואר 2019. ראובן קסטרו
פריחת כלניות בעוטף עזה, החודש/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully