וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגיל 113: הגבר המבוגר ביותר בעולם מת ביפן

20.1.2019 / 14:09

מסאזו נונקה נולד ב-25 ביולי 1905 ושרד אחרי אשתו ושלושה מחמשת ילדיו. המשפחה אמרה כי הוא מת מסיבות טבעיות בבית המרחצאות שמנהלת המשפחה דורי דורות

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

הגבר המבוגר ביותר בעולם מת בביתו - בית מרחצאות - בצפון יפן בגיל 113. משפחתו של מסאזו נונקה אמרה כי הוא מת בשעות הבוקר (ראשון) המוקדמות בעת שישן בביתו באשורו, באי הוקאידו הצפוני והמרכזי ביותר במדינה. המשפחה אמרה כי הוא מת בשלווה מסיבות טבעיות.

נונקה, שמשפחתו ניהלה את בית המרחצאות במשך ארבעה דורות, הוכתר בשנה שעברה כגבר המבוגר ביותר בעולם בגיל 112 ו-259 יום. הוא נולד ב-25 ביולי 1905, גדל במשפחה גדולה וירש את הוריו בניהול המקום, שעתה נמצא בניהולה של נכדתו. הוא שרד אחרי אשתו ושלושה מחמשת ילדיו.

תוחלת החיים ביפן היא מהגבוהות ביותר בעולם - 87.2 שנה לנשים ו-81.01 לגברים - בין היתר בזכות הביטוח הרפואי הממלכתי והתזונה המסורתית. על מנת לממן את העלויות האדירות של הפנסיות ושל השירותים הציבוריים לוותיקים, תיכנס לתוקף עלייה שנויה במחלוקת במע"מ, מ-8% ל-10% באוקטובר הקרוב. לפי ההערכות, יותר מ-35% מאוכלוסיית יפן, שמונה כיום 126.7 מיליון תושבים, תהיה בת 65 או יותר עד 2040.

לקריאה נוספת בנושא
האוכלוסייה נעלמת, ויפן מנסה להתרגל לרעיון חדש: הגירה

קשיש יפני במהלך תעודה שקיבל לאות שבירת שיא גינס בעקבות גילו המתקדם בטקס שנערך ביפן. רויטרס
נונקה מקבל את התעודה, אפריל/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • יפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully