וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: קצין צה"ל הותקף כשעצר נער ליד קלקליה אחרי הפרות סדר

19.1.2019 / 21:01

הנער נעצר לאחר שזוהה בין מידי אבנים בהפרות סדר שהתפתחו באזור. בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נראה הקצין אוחז בנער ומסביבו התקהלות של תושבי הכפר ונשים המנסות למנוע בגופן את המעצר. גורם צבאי מסר כי זו "סיטואציה אלימה אבל לא חריגה"

.

הפרות סדר אלימות פרצו אתמול (שישי) בכפר הפלסטיני קדום בשומרון שליד קלקיליה. במהלך האירועים, בהם השתתפו כ-50 פלסטינים, הובערו צמיגים ויודו אבנים לעבר לוחמי צה"ל. בעקבות האירועים, חיילי צה"ל עצרו נער בן 14 שזוהה בין מידי האבנים. סוכנות הידיעות הפלסטינית שיהאב תיעדה את המעצר, והפיצה את הסרטון ברשתות החברתיות. בסרטון נראים תושבי הכפר מתקהלים סביב הנער, ומספר נשים מנסות למנוע בגופן את המהלך ומכות את הקצין שאחז בו.

גורמי צבא מסרו היום כי הכוח התמודד עם סיטואציה אלימה אבל היא לא חריגה ביהודה ושומרון בעת מעצרי חשודים. הגורם מסר כי הכוח שחיפש את החשוד, מצא אותו במבנה, עמד במטרה - ועצר אותו. וכן כי במעצרים מהסוג הזה ההחלטה איזו מידת כוח להפעיל נגד אלו שמתפרעים ומפעילים אלימות נגד חיילי צה"ל - נתונה לשיקול המפקדים בשטח.

לקריאה נוספת:
פלסטינית נהרגה בהפרות סדר בגבול עזה; צה"ל תקף עמדות חמאס
אלפים בהפרות סדר בגבול עזה; עשרות פלסטינים נפצעו
לוחמת מג"ב נפצעה קל מבקבוק תבערה בפעילות סמוך לבית לחם

מעצר נער בן 14 בכפר קדום 18 בינואר 2019. צילום מסך
תיעוד מעצר הנער/צילום מסך

דובר צה"ל מסר בתגובה: "מוקדם יותר היום התפתחה הפרת סדר אלימה בכפר קדום במהלכה כ-50 פלסטינים הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ופעלו בכפר על מנת למנוע את התפשטותה של הפרת הסדר ליישובים הסמוכים.

"במהלך מעצר של קטין פלסטיני שזוהה מיידה אבנים לעבר לוחמים מתוך מבנה התפתחה התקהלות של מספר פלסטינים. הלוחמים השלימו את משימתם, עצרו את מיידה האבנים ויצאו מהכפר ללא נזק או נפגעים".

עוד באותו נושא

פלסטינית נהרגה בהפרות סדר בגבול עזה; צה"ל תקף עמדות חמאס

לכתבה המלאה
מעצר נער בן 14 בכפר קדום 18 בינואר 2019. צילום מסך
התקהלות סביב המעצר/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully