וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: ירה למוות באשתו, רצח את הסנגורית שלו וקפץ מגשר

חוזה חבייר סלבדור קלבו מסרגוסה רצח את אשתו ב-2003 ונשלח למאסר ממושך, תוך שהוא זוכה להגנתה של רבקה סנטמליה, שעמה היה גם ביחסים. מסיבה לא ידועה, הוא רצח גם אותה ואז שם קץ לחייו. ראש ממשלת ספרד מבטיח להיאבק באלימות נגד נשים המשתוללת במדינה

גבר בספרד, שרצח את אשתו ב-2003, התאבד ביום שישי אחרי שלפי החשד רצח גם את עורכת הדין שהגנה עליו, ושעמה היה ביחסים אינטימיים - כך אמרו אתמול (שישי) הרשויות בספרד. גופתה של עורכת הדין, רבקה סנטמליה, נמצאה עם פצעי דקירות בביתו של חוזה חבייר סלבדור קלבו בעיר סרגוסה שבצפון-מזרח המדינה. כמה שעות קודם לכן, אותר סלבדור קלבו ללא רוח חיים אחרי שקפץ מגשר בעיר טרואל, שנמצאת במרחק של 150 ק"מ דרומה משם, אחרי שהבחין בסיור של המשטרה.

סטנמליה בת ה-48 הגנה על סלבדור קלבו, בן 50, במהלך משפטו ב-2005, שבסיומו נשלח ל-18 שנות מאסר אחרי שירה למוות באשתו. ב-2017 הוא שוחרר על תנאי. עורכת הדין הייתה נשואה ובעלה דיווח על היעלמותה ביום חמישי בערב, והמניע לרצח שלה עדיין לא ידוע.

ממשלת ספרד בהנהגת המפלגה הסוציאליסטית שמה דגש רב על המאבק באלימות המגדרית, אך אופיה הקשה במיוחד של הפרשה הובילה לתגובות נסערות מצד הרשויות המקומיות. "החוקרים מאמינים שהיה קשר אישי בין השניים ובני המשפחה אישרו זאת", אמרה נציגת הממשל במחוז אראגון, כרמן סנצ'ס. "לכן זהו פשע על רקע מגדרי".

לקריאה נוספת
מורה חרשה את ספרד כדי למצוא עבודה. ואז היא נרצחה

אישה מפגינה במחאה על אלימות נגד נשים בעיר פמפלונה, ספרד, 15 בינואר 2019. AP
הפגנה בפמפלונה במחאה על אלימות נגד נשים, שלישי/AP

ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס הבטיח מצדו להמשיך להיאבק באלימות נגד נשים. הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו כי ארבע נשים נרצחו בימים האחרונים במדינה על ידי הבן זוג, הבן זוג לשעבר או המאהב שלהן. בשנה שעברה נרצחו 47 נשים ברחבי המדינה, למרות כמה חוקים שהועברו בשנים האחרונות ונועדו לשפר את הדרכים להתמודדות עם התופעה.

בין מעשי הרצח הבולטים ביותר בשנה החולפת היו של המורה לאורה לואמו, שגופתה החצי ערומה התגלתה בסמוך לעיירה באנדלוסיה בחודש שעבר אחרי ימים של חיפושים. גבר בן 50 שחי בסמוך הודה לאחר מכן ברצח שלה, אחרי שניסה לאנוס את הצעירה. לפי הדיווחים בספרד, הוא כבר ריצה בעבר עונש מאסר על רצח אישה ב-1995.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully