וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה חרשה את ספרד כדי למצוא עבודה. ואז היא נרצחה

לאורה לואמו עברה 500 ק"מ כדי למצוא עבודה, אך נעלמה אחרי שיצאה לאימון בחוץ. גופתה נמצאה חצי עירומה עם סימני חניקה. הרצח עורר מחדש את הדיון על אלימות מגדרית במדינה ואת הקריאות להחריף את החוק

רויטרס

ספרד סוערת בעקבות רצח של אישה שחרשה את המדינה כדי להתקבל להיות מורה. לאורה לואמו, בת 26, נמצאה חצי עירומה ליד הכפר אל קמפיו בתום חמישה ימים של חיפושים אחריה. היא עברה 500 ק"מ כדי להתקבל לעבודה במשרה מלאה, והרצח שלה הוא האחרון בשורת מקרי אלימות נגד נשים במדינה. פעילים למען זכויות נשים אומרים כי האלימות נגדן עדיין מושרשת בחברה.

לאחרונה קראו קבוצת מומחים לשנות את החוק כדי להקל בהעמדה לדין של נאשמים באונס, אחרי שחמישה גברים שתקפו מינית נערה בת 18 בפסטיבל השוורים בפמפלונה ב-2016 הורשעו רק בניצול מיני. השופטים אמרו כי החבורה, שמכונה "להקת הזאבים", לא הייתה אלימה ולא השתמשה באיומים כדי לקיים יחסי מין עם הנערה. המקרה הוביל להפגנות גדולות ולדיון על האלימות המגדרית.

יותר מ-200 מתנדבים חיפשו אחרי לואמו, שיצאה מהעיר זמורה שבצפון-מערב ספרד ביום רביעי האחרון. החוקרים שחיפשו בביתה מאמינים כי היא יצאה להליכה או לריצה לפני שנעלמה, מאחר שהם לא מצאו את בגדי הספורט, הטלפון הסלולרי והארנק שלה. בעיתון אל מונדו דווח כי היא אותרה עם סימני אלימות מינית. היא ככל הנראה ניסתה להגן על עצמה, כשסימנים על צווארה יכולים להעיד שהיא נחנקה למוות. בנוסף לכך, הצעירה הוכתה כנראה בראשה.

הוריה דיווחו למשטרה על היעלמותה אחרי שהיא לא השיבה לשיחותיהם או הופיעה בבית הספר בנרבה, סמוך לאל קמפיו, שם היא עבדה מאז 3 בדצמבר.

לקריאה נוספת
מחאת ענק בספרד אחרי זיכוי "להקת הזאבים" מאונס קבוצתי של נערה

לאורה לואמו, ספרד. צילום מסך
הוריה התקשרו למשטרה לדווח על היעלמותה. לאורה לואמו/צילום מסך

יחד עם ההאשטג "#כולנולאורה" (#LauraSomosTodas), גולשים ברשתות החברתיות שיתפו אלפי תמונת מחאה שיצרה לואמו, שתיארה את עצמה כמאיירת נלהבת, לציון יום האישה הבינלאומי ב-8 במרץ. "את ההזדמנות שלך", נכתב בתמונה. אחרים שיתפו תמונה שבה נכתב: "רוצו ללא פחד ואל תרוצו מתוך פחד".

רבים הגיבו להודעה שצייצה הצעירה בחשבונה ב-2015. "הם מלמדים אתכן שלא ללכת לבד במקומות חשוכים במקום ללמד את המפלצות שלא יהיו כאלו. זאת הבעיה", כתבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ברחבי ספרד, בתי ספר עמדו דקת דומיה לזכרה בעוד שאחרים מחו נגד האלימות המגדרית. בשנה החולפת התקבלו יותר מ-166 אלף תלונות על אלימות נגד נשים, עליה של 16.4% בהשוואה ל-2016.
כרמן קלבו, סגנית ראש הממשלה והשרה לשוויון, אמרה: "נשים נאלצות לשלם מחיר אכזרי וגבוה במיוחד על החירות והביטחון שלנו".

  • עוד באותו נושא:
  • ספרד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully