וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ מלזיה על איסור כניסת ישראלים: ישראל עושה הרבה דברים רעים

מאהאטיר מוחמד, הידוע בהתבטאויותיו האנטישמיות, הסביר את מניעת השתתפותם של ספורטאים ישראלים בתחרות הפאראלימפית בקיץ: "אין בינינו יחסים דיפלומטיים. מדברים על חופש דיבור, אבל אסור להגיד שום דבר נגד יהודים או ישראל"

ראש ממשלת מלזיה מאהאטיר מוחמד, נובמבר 2018. רויטרס
ראש ממשלת מלזיה מאהאטיר בפסגה בפפואה גינה החדשה, נובמבר/רויטרס

ראש ממשלת מלזיה מאהאטיר מוחמד אמר היום (שבת) כי מאחר שאין לארצו קשרים דיפלומטיים עם ישראל, לא תהיה כניסה של אזרחים ישראלים למדינה. זאת בעקבות הביקורת שספגה המדינה המוסלמית שבדרום-מזרח אסיה על סירובה לאפשר לספורטאים ישראלים להשתתף באליפות העולם לשחייה פאראלימפית שתתקיים במדינה ביולי.

"אנחנו מרגישים שהם עושים הרבה דברים רעים, אבל מתחמקים מכך מאחר שאף אחד לא מעז להגיד שום דבר נגדם", אמר ראש ממשלת מלזיה, שידוע בהתבטאויותיו האנטישמיות, בכנס באוקספורד. כשנשאל אם לדעתו זה הוגן להעניש את אזרחי ישראל ולא את ממשלתה, אמר מאהאטיר כי נדמה שרוב הישראלים תומכים בה. "אנחנו לא יכולים לעשות הרבה לגבי ממשלת ישראל, היא חזקה מאוד. כך שאנחנו לא אומרים שום דבר לגביה, אבל אנחנו לא חייבים להפגין ידידות כלפיה", הוסיף ראש ממשלת מלזיה.

הוא אמר כי לא אכפת לו שדבריו על ישראל נתפסים כאנטישמיים, מאחר, שלדבריו, זו זכותו לבקר אותה על מדיניותה ביחס לפלסטינים. "אני לא מבין זאת. אנחנו מדברים על חופש הדיבור ועדיין אי אפשר להגיד שום דבר נגד ישראל ונגד היהודים. למה? אם אנחנו חופשיים לומר מה שאנחנו רוצים, אז אנחנו יכולים לומר זאת, אבל אז אנחנו נחשבים כאנטישמיים על ידי היהודים", אמר מאהאטיר. "זאת זכותם לחשוב כך עליי, זאת זכותי לומר להם שהם עושים הרבה דברים רעים", אמר, לקול מחיאות כפיים מהקהל.

לקריאה נוספת
ראש ממשלת מלזיה: ליהודים יש אף ארוך, הם אשמים בבעיות במזה"ת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully