וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביזה והרג ברחבי זימבבואה בעקבות עלייה חדה במחירי הדלק

17.1.2019 / 16:15

המשטרה עצרה מאות מפגינים בימים האחרונים בעקבות מחאה אלימה נגד המצב הכלכלי הקשה, שרק מחמיר. הנשיא מנגגואה, שירש את הרודן מוגאבה, מפעיל שיטות הדומות לזה של המשטר הקודם

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

הפגנות סוערות מטלטלות את זימבבואה בימים האחרונים, בעקבות החלטתו של הנשיא ארמסון מנגגואה להעלות בחדות את מחירי הדלק. רופאים במדינה הדרום אפריקנית כי הם טיפלו בלפחות 70 אנשים שנפצעו מירי בזמן שהמשטרה עצרה מאות מפגינים.

חלק מהעסקים ומהבנקים ששבתו בשלושת הימים האחרונים נפתחו היום (חמישי) מחדש, אבל האינפלציה בחודש שעבר עלתה ב-42% מה שיקשה עוד יותר על חייהם של האזרחים. רבים קיוו כי מנננגגואה יממש את הבטחותיו לשקם את הכלכלה בעידן שאחרי הרודן לשעבר רוברט מוגאבה. עם זאת, המראות בזימבבואה מזכירים את העבר.

לפחות שלושה מפגינים נהרגו בגל המחאה האחרון, אולם ארגוני זכויות אדם, עורכי דין ועדי ראיה אמרו כי עשרות אחרים הוכו על ידי חיילים שדיכאו את המפגינים באלימות. באוגוסט, אחרי הבחירות השנויות במחלוקת שבהן ניצח הנשיא, נהרגו שישה אנשים.

בין מאות העצורים גם כומר בולט ומחוקק מהאופוזיציה. הכומר, אוואן מוורירה, שהיה אחד ממבקריו הבולטים של מוגאבה והנהיג שביתה ארצית ב-2016, יופיע בהמשך היום בפני בית משפט. הוא מואשם בהסתה לאלימות, אך ב-2017 בוטלו נגדו אישומים דומים.

לקריאה נוספת בנושא
150 אלף דולר במזומן מרודן: שליט זימבבואה לשעבר נפל לעוקץ

שוטרים ברחובות הרארה, זימבבואה, ינואר 2019. רויטרס
שוטרים בבירה הרארה, השבוע/רויטרס

בעוד שבבירה הרארה חזר השקט לרחבות וחלק מהעסקים נפתחו מחדש, בעיר בולאוויו, השנייה בגודלה במדינה, נותרה העסקים סגורים אחרי ימים של מעשי ביזה המוניים. חיילים שמרו על כמה תחנות דלק במרכז הבירה ועקבו אחרי התורים הארוכים שנוצרו. "הדברים חוזרים עתה לנורמליות כך שללכת לעבודה זו הדרך היחידה אחרת המשפחות שלנו יסבלו", אמר ג'יימס וומבה, סוחר בבירה.

במקביל, הרשתות החברתיות נותרו חסומות בהוראת הממשלה. מבקריה מאשימים אותה בכך שהיא רוצה למנוע מתמונות של אלימות קשה להיות מופצות ברחבי העולם. לפי איגוד הרופאים של זימבבואה לזכויות אדם, בין הפצועים היו כאלו שסבלו מנשיכות כלבים. "יש מקרים שבהם פצועים נלקחו בכוח מבית החולים כדי להופיע בבית המשפט בניגוד לעצת הרופאים" מסר האיגוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נשיא זימבבואה בביקור במינסק, בלארוס, 17 ינואר 2019. רויטרס
לא עומד בהבטחותיו. נשיא זימבבואה בביקור בבלארוס, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully