וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

150 אלף דולר במזומן מרודן: שליט זימבבואה לשעבר נפל לעוקץ

קרובת משפחתו של מוגאבה בן ה-094 השתמשה במפתחות של בית הכפר שלו כדי לתת גישה לשלושה אנשים נוספים, שניים מהם היו מנקים במקום. הם בזבזו את הסכום, שנחשב לרב במיוחד במדינה הענייה, על בתים, מכוניות ובעלי חיים. עכשיו הם עומדים למשפט

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שלושה אנשים הופיעו בפני בית משפט בזימבבואה אחרי שהואשמו בגניבת מזוודה מלאה במזומנים מהרודן לשעבר רוברט מוגאבה. אחת מהם, לפי עיתון שבבעלות הממשלה, היא קרובת משפחתו, קונסטנטיה מוגאבה.

היא החזיקה במפתחות לביתו הפרטי שבזבימבה, סמוך לבירה הרארה, ונתנה גישה לשני הנאשמים הנוספים. הם היו מנקים בבית בזמן הגניבה, שהתרחשה בין 1 בדצמבר לתחילת החודש. השלושה שוחררו בערבות, וסוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה כי חשוד רביעי טרם נתפס.

במזוודה היו 150 אלף דולר במזומן, שאותו בזבזו השלושה על רכישת מכוניות, בתים ובעלי חיים. לא ברור אם מוגאבה בן ה-94 היה בביתו בזמן הגניבה. מאז שהודח בהפיכה צבאית ב-2017 אחרי 37 שנות שלטונו, התדרדר מצבו הבריאותי והוא מתקשה ללכת. הוא אושפז במשך חודשים ארוכים בסינגפור.

מתנגדיו האשימו אותו בקיום אורח חיים ראוותני, בזמן שהמדינה שבדרום אפריקה חוותה קריסה כלכלית. הוא מיצב את אשתו, גרייס, כיורשת אפשרית לו, מהלך שעורר זעם בקרב האליטה הפוליטית והצבאית והוביל להפלתו ללא שפיכות דמים.

נשיא זימבבואה לשעבר רוברט מוגאבה במסיבת עיתונאים בבירה הררה, 29 ביולי 2018. רויטרס
לא ידוע אם הוא היה בבית בזמן הפריצה. מוגאבה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully