וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוצצו את הלובי וריססו: המחבלים במלון בקניה חוסלו אחרי 20 שעות

16.1.2019 / 19:05

בתום חילופי אש ממושכים הכריז הנשיא כי כל הטרוריסטים בבירה חוסלו, ומניין ההרוגים הוא 14 - בהם אזרחים זרים. המחבלים מא-שבאב הסומלי השליכו מטענים לחניה, אחד מהם התפוצץ בכניסה למלון ואז הם התפצלו לשתי קבוצות. "הוא הלך, הוא הלך", אמר אביו של אחד ההרוגים

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא קניה אוהורו קניאטה אמר היום (רביעי) כי כוחות הביטחון "חיסלו" את המחבלים שהסתערו אתמול על מלון ומבנה משרדים בבירה ניירובי, אחרי כ-20 שעות שבהן התבצרו במקום. לדבריו, מניין ההרוגים הוא 14, בעוד שהצלב האדום אמר כי 24 איש נהרגו במתקפה של ארגון א-שבאב הסומלי. הארגון אמר כי הייתה זו נקמה על העברת השגרירות האמריקנית לירושלים.

הנשיא אמר הבוקר כי יותר מ-700 אזרחים חולצו בבטחה ממתחם המלון והמשרדים "דוסיטD2" שבבירה. "המבצע הביטחוני הסתיים וכל הטרוריסטים חוסלו", אמר הנשיא, שנראה תשוש וחמור סבר. הוא לא פירט כמה מחבלים היו, אך במצלמות האבטחה נראו לפחות ארבעה מהם. הם נראים מתפצלים לשתי קבוצות בזמן שהם צועדים בתוך המתחם.

"ננקוט את כל הצעדים האפשריים בהתאם לאלו העומדים בפני שירותי הביטחון ומערכת המשפט כדי להבטיח שהאומה שלנו אינה מאירת פנים לארגוני טרור ולרשתות שלהם", הוסיף הנשיא, בנו של מייסד האומה. בין ההרוגים היו 11 אזרחים מקומיים, אמריקני ובריטי.

לקריאה נוספת
קניה: לפחות 15 הרוגים במתקפת טרור על מלון בבירה ניירובי

"כל המחבלים חוסלו"
נשיא קניה: " 14 אזרחים חפים מפשע 
נהרגו מירי המחבלים במלון בניירובי". רויטרס
אחד המחבלים שתועד במצלמות האבטחה במלון, אתמול/רויטרס

המשטרה אמרה כי המתקפה החלה אתמול קצת אחרי השעה 15:00, כשהמחבלים השליכו מטענים על מגרש החנייה. לאחר מכן, אחד מהם התפוצץ בלובי. כעבור כמה שעות הודיעה הממשלה כי המצב תחת שליטה, אך בשעות הבוקר עוד היו לכודים בתוך המקום וחילופי ירי נשמעו מהמתחם. ההודעות הסותרות משר הפנים פגעו במאמצי החילוץ וחלק מהלכודים שלחו מסרונים שבהם ביקשו עזרה מבחוץ.

במתחם שוכנים משרדים של חברות בינלאומיות גדולות והמלון עצמו הוא חלק מרשת מלונות תאית. קניה היא מרכז כלכלי אזורי במזרח אפריקה, אך היא נתונה למתקפות חוזרות ונשנות של טרוריסטים מסומליה השכנה, כנקמה על השתתפותה בכוח האזורי להגנה על הממשלה המרכזית במוגדישו.

היראם מצ'ריה, מנהל שיווק בחברת LG, סיפר כי השוטרים חילצו אותו וחלק מעמיתיו מהמשרד, שעתיים אחרי תחילת המתקפה. עם זאת, אחד מהם לא שרד. "אחד מהעמיתים שלנו עלה לגג המבנה והגופה שלו נמצאה שם", הוא אמר לרויטרס מחוץ למלון. המשטרה אמרה כי המתקפה החלה אתמול קצת אחרי השעה 15:00, כשהמחבלים השליכו מטענים על מגרש החנייה. לאחר מכן, אחד מהם התפוצץ בלובי.

כעבור כמה שעות הודיעה הממשלה כי המצב תחת שליטה, אך בשעות הבוקר עוד היו לכודים בתוך המקום וחילופי ירי נשמעו מהמתחם. ההודעות הסותרות משר הפנים פגעו במאמצי החילוץ וחלק מהלכודים שלחו מסרונים שבהם ביקשו עזרה מבחוץ. חלק מהקורבנות סעדו במסעדה במתחם ונראו שרועים על השולחנות בתמונות שהגיעו לידי רויטרס.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
כוחות הביטחון מאבטחים את זירת הפיגוע במלון "דוסיט", קניה 15 בינואר 2019. רויטרס
המצור נמשך שעות אחרי הודעת הממשלה על סיומו. חיילים במלון, אתמול/רויטרס

משפחות שהגיעו לחדר מתים בעיר התבקשו להמתין עד שתושלם החקירה הפורנזית והם הגיבו בזעם ואבל. אחד מהם, שהזדהה רק בשם דייוויד, אמר כי הוא עוד לא יצר קשר עם אחד מקרובי משפחתו שהיה במתחם ולא נשמע מאז השעה 16:00.

משפחה של אחד הנערים, בן 35, התמוטטה כששמעה שאחת הגופות שהגיעה הייתה עם מסמכי הזיהוי שלו. "הוא איננו, הוא איננו", אמר אביו שוב ושוב בטלפון בזמן שהאם התייפחה. משפחה אחרת שהגיעה ביקשה לדעת אם אחד הקרובים נמצא שם, אך נאמר להם שרק למשטרה יש גישה. בזמן הוויכוח, זוג מבוגרים הגיע בדממה והביא עמו חליפה חדשה להלביש בה את בנם המת.

מחוץ לחדר המתים, שני אמבולנסים של הצלב האדום המתינו כשנהגיהם ישנו בפנים. לפי צוות העובדים בחדר המתים, הם יסעו למתחם להשיב גופות לאחר שהוא יהיה בטוח.

(עדכון ראשון: 13:25)

מכוניות עולות באש בזירת הפיגוע במלון "דוסיט", קניה 15 בינואר 2019. רויטרס
מכוניות עולות באש בחניית המלון, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully