וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: הגעתי עם טראמפ ל"הבנות היסטוריות" בנוגע לסוריה

נשיא טורקיה אמר כי איומיו של נשיא ארה"ב להרוס את כלכלת ארצו אם תתקוף את הכורדים "העציבו" אותו, אך אמר כי בשיחת הטלפון בין השניים הם סיכמו על הקמת אזור חיץ של 32 ק"מ

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר היום (שלישי) כי הוא הגיע להבנות עם "חשיבות היסטורית" בשיחה שקיים אתמול עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. לדבריו, הנשיא אשרר בפניו את הנסיגה של ארצות הברית מסוריה, שתכלול הקמת אזור חיץ של 32 ק"מ על ידי טורקיה.

השיחה בין השניים אתמול הגיעה אחרי שטראמפ איים "להרוס" את כלכלת טורקיה אם זו תתקוף את הכורדים בסוריה, שנתמכים על ידי ארצות הברית והקואליציה הנאבקת בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). ארדואן אמר היום כי הציוצים של טראמפ "העציבו" אותו, אך ציין את ההבנות שאליהן הגיעו השניים.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ ונשיא טורקיה, ארדואן, במהלך פסגת נאט"ו בבריסל. רויטרס
טראמפ וארדואן בפסגת נאט"ו ביולי/רויטרס

טורקיה הדפה את הלוחמים הכורדים ממחוז עפרין ואזורים אחרים ממערב לנהר הפרת בשני מבצעים שניהלה בשנים האחרונות. עתה היא מאיימת לתקוף אותם ממזרח לנהר, שם נוכחותם של הכוחות האמריקניים תרמה למניעת העימות. וושינגטון מנסה להבטיח כי הכורדים לא ייפגעו במקרה של נסיגה.

בשבוע שעבר, ארדואן דחה את קריאתה של ארצות הברית לאנקרה להגן על הכורדים בסוריה כתנאי לנסיגתה. הוא סירב לפגוש את היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, שהגיע בראש משלחת אמריקנית, וכן דרש מוושינגטון להעביר לשליטתה את הבסיסים שהיא מפנה. .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully