וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגישה עם הרב דרוקמן: לא תיפתח חקירה משמעתית נגד ראש המל"ל

15.1.2019 / 11:46

למרות הפגישה מעוררת המחלוקת עם מאיר בן שבת, נציבות שירות המדינה החליטה שלא לנקוט בצעדים נגד האחרון. השניים נפגשו בשיא המשבר הקואליציוני בנובמבר, ומבירור שנערך עם בן שבת נטען כי השניים לא דנו בנושאים פוליטיים

צילום: יותם רונן, עריכה: יותם רונן

נציבות שירות המדינה החליטה כי אין מקום לחקירה משמעתית נגד ראש המל"ל מאיר בן שבת, בעקבות הפגישה השנויה במחלוקת עם הרב חיים דרוקמן בנובמבר בשיא המשבר הקואליציוני, כך עולה ממכתב ששיגר אתמול ראש אגף משמעת בנציבות לח"כ מרב מיכאלי (העבודה).

בבירור עם בן שבת בשבועות האחרונים בנציבות ראש המלל הבהיר את מטרות הפגישה והרקע שלה וטען כי נשלח בשליחות ראש הממשלה לרב דרוקמן והציג מידע ביטחוני בלבד, ללא כל התייחסות פוליטית או מפלגתית, לכן הוחלט כי "אין מקום לפתיחה בחקירת משמעת בנושא". עם זאת, ראש אגף משמעת בנציבות גיא ניר ציין ש"חידד" בפני בן שבת "את חובת עובד המדינה להקפיד הקפדה יתרה להיזהר מכל מעשה היכול להתפרש כמעשה שהינו בתחום פוליטי מפלגתי".

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי הניצחון בקרב: המלחמה האמיתית של סמוטריץ' ב"בית היהודי"
בנט ושקד מקימים מפלגה חדשה: "הבית היהודי איבד את כוח ההשפעה"
בנט ניסה לקרוץ למצביעי הבית היהודי - אבל הרבנים סירבו להגיע

הרב חיים דרוקמן, ראש ישיבת אור עציון, יושב ראש מרכז ישיבות בני עקיבא וחבר ההנהלה הארצית של תנועת בני עקיבא. עומר מירון
הרב חיים דרוקמן. פגישה מעוררת מחלוקת עם בן שבת/עומר מירון

בן שבת ודרוקמן מתגוררים באותו יישוב, ומחזיקים בקשר ידידותי יותר מ-30 שנה, אך הפגישה התקיימה בתזמון נפיץ - שעות לאחר הנאום שנשא ראש הממשלה בקריה בו הזהיר מתקופה ביטחונית מורכבת המחייבת את הארכת ימי הממשלה, ולפי הפרסום המניע שלה היה פוליטי.

לפי הדיווח בחברת החדשות, מקורבו של נתניהו, נתן אשל, פנה לרב דרוקמן וביקש ממנו לפעול מול בנט ושקד והרב ביקש להבין את חומרת המצב הביטחוני ולאחר מכן התקיימה הפגישה הלילית עם בן שבת, שהכחיש בתוקף את הדיווח וטען כי מעולם לא נפגש או שוחח עם נתן אשל. במכתב ששיגר לאחר מכן לעובדי המל"ל כתב כי "התחוור לי ששמי נקשר בעניינים הפוליטיים על לא עוול בכפי. אני נושא בתפקיד ממלכתי ביטחוני-מדיני. לא עסקתי ואיני עוסק בפוליטיקה".

עוד באותו נושא

רבנים בכירים בציונות הדתית על הפיצול של בנט ושקד: "שפל ומכוער"

לכתבה המלאה
מאיר בן שבת, ראש המרחב הדרומי בשב"כ, נבחר ע"י נתניהו לתפקיד ראש המל"ל. ניב אהרונסון
בן שבת. לא יעמוד לדין משמעת/ניב אהרונסון

בן שבת טען בפני הנציבות כי בפגישה עם דרוקמן הוא סקר בפניו "באופן כללי ובמגבלות בטחון מידע, את האתגרים הביטחוניים הדחופים שעמדו באותה עת בפני מדינת ישראל. במסגרת זו, היה השיח ביטחוני, ללא כל נגיעה בנושאים פוליטיים או מפלגתיים". עוד טען, כך עולה מהמכתב, כי אין לו ענין בשאלת הזיהוי הפוליטי מפלגתי של ראש הממשלה או הקואליציה וכי "הוא מקפיד הקפדה יתירה להתנזר מכל שיח על עיסוק פוליטי או מפלגתי".

לאור ההסברים שסיפק בן שבת, ובתיאום עם פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, הוחלט בנציבות כי 'אין מקום לפתיחה בחקירת משמעת בנושא". ח"כ מיכאלי אמרה לוואלה! NEWS כי התשובה של נציבות שירות המדינה "לא נכונה בעליל ומתחמקת. צר לי שמי שאמור להגן על הציבור מועל בתפקידו. אני מתייעצת ובוחנת נקיטת אמצעיים משפטיים". גם ח"כ עפר שלח (יש עתיד) הגיב לדברים, ותקף את ראש הממשלה: "ביבי מבזה הכל כדי לשרוד פוליטית ומשפטית: נימוקים ביטחוניים, תפקידים בכירים, ערבוב של ענייני המדינה והצורך האישי שלו. שום דבר לא קדוש, רק לשרוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully