וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט ושקד מקימים מפלגה חדשה: "הבית היהודי איבד את כוח ההשפעה"

שר החינוך ושרת המשפטים הודיעו על הקמת מפלגת "הימין החדש" בראשותם, שתייצג על פי הודעתם דתיים וחילוניים. "יש לנו הערכה גדולה לנתניהו, אבל אסור שהימין יהיה שבוי בידי דמות אחת", אמר בנט. "נחזיר מנדטים שבורחים מהליכוד שמאלה למפלגות שמתחפשות לימין"

צילום: יותם רונן

שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד הודיעו אמש (שבת) כי יעזבו את מפלגת הבית היהודי ויפתחו מפלגה דתית-חילונית שתיקרא מפלגת "הימין החדש". לדבריהם, הבית היהודי איבד את כוח להשפיע בממשלה וראש הממשלה בנימין נתניהו "הבין שהציונות הדתית יושבת בכיס שלו".

"המפלגה החדשה תהיה שווה עם שותפות אמיתית בין דתיים וחילונים", אמרו השניים. "אנחנו מציעים שותפות אמיתית כמו באוהל בטירונות, כמו בליל הסדר בפסח, לא רק שותפות פוליטית". עוד הוסיפו כי המפלגה תהיה "מפלגת הימין החדשה" שתתמוך בארץ ישראל, נגד מדינה פלסטינית ונגד שחרור מחבלים. "אני אומר בצורה הכי ברורה: לו לפני 13 שנה, הייתה קיימת המפלגה הזו - ההתנתקות לא הייתה מתרחשת", קרא בנט.

השניים תקפו את נתניהו על החלטתו ללכת לבחירות, כחודש אחרי שקרא לבנט ולשקד לא לפרק את הממשלה. "נתניהו הבין שבחירות זה טוב לו, הוא שכח הכל", אמר בנט. "יש לנו הערכה גדולה לנתניהו, אבל אסור שהימין יהיה שבוי בידי דמות אחת. עם הימין החדש - ישראל חוזרת לנצח".

בחירות 2019 - סיקור מיוחד בוואלה! NEWS
בני גנץ רשם את מפלגתו החדשה: "חוסן לישראל"
"כמו אחרוני העבריינים": סערה בעקבות דברי הליכוד נגד היועמ"ש
יש מצע ומאה חתימות? נותרו 10 ימים לרישום מפלגה חדשה לבחירות

איילת שקד ונפתלי בנט בהצהרה מיוחדת, בחירות 2019, 29 דצמבר 2018. ראובן קסטרו
מקימים מפלגה חדשה. בנט ושקד, הערב/ראובן קסטרו

"אנחנו יוצאים הערב לדרך חדשה, מסע מפרך וארוך, יהיו קשיים ואתגרים אבל אנחנו מאמינים בדרך שלנו - מפלגת הימין החדש, זה הימין האמיתי", סיכמו השניים. במקביל, בנט ושקד עדכנו גם רבנים בכירים בציונות הדתית במהלכם, בהם הרב חיים דרוקמן והרב זלמן מלמד.

ח"כ שולי מועלם רפאלי שהייתה יחד עם בנט ושקד בבית היהודי, הודיעה כי היא תצטרף למפלגתם החדשה. "הגיע הזמן להרחיב את הבית", קראה מועלם. "בחמש השנים האחרונות הבית היהודי והציונות הדתית שותפים להנהגת המדינה בכל תחום. עם הימין החדש ישראל תחזור לנצח. זו תהיה המפלגה שתפעל לחיזוק ההתיישבות, זהותה היהודית של מדינת ישראל ותיתן את המענה הנכון לצרכיה החברתיים של החברה הישראלית".

עוד באותו נושא

פרסום ראשון: שלמה פילבר, עד המדינה נגד נתניהו, במגעים לייעץ לבנט ושקד

לכתבה המלאה
איילת שקד ונפתלי בנט בהצהרה מיוחדת, בחירות 2019, מפלגת הימין החדש, 29 דצמבר 2018. ראובן קסטרו
בנט ושקד, אמש/ראובן קסטרו

חברי הכנסת של הבית היהודי הגיעו אמש לביתו של הרב חיים דרוקמן, ממנהיגי הציונות הדתית. בפגישה דנו כיצד תמשיך המפלגה אחרי הפרישה של בנט ושקד. דרוקמן הוא הרב שעמו התייעץ בנט לפני החלטתו על הקמת מפלגה חדשה.

יו"ר האיחוד הלאומי השר אורי אריאל, אמר בתום הפגישה כי "בישיבה הוסכם להמשיך ולחזק את הציונות הדתית בהליכה משותפת. כמו כן, הוחלט להמשיך את המגעים להאיץ את האיחוד ולנצח בבחירות הבאות כסיעת ימין מאוחדת על ידי הנהגה חזקה של הציונות הדתית. אנו נמשיך להוביל להישגים רבים ולייצג כראוי את הציבור הדתי-לאומי". עוד השתתפו בפגישה ח"כ בצלאל סמוטריץ, ח"כ ניסן סלומינסקי, הרב ח"כ אלי בן דהאן, ח"כ מוטי יוגב וכן המזכ"לים, אופיר סופר וניר אורבך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חברי הבית היהודי והרב דרוקמן, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרב דרוקמן, קרא לאחר הפגישה "לציבור הדתי לאומי באשר הוא לתמוך ברשימת הציונות הדתית האחת והיחידה שתהיה". לדבריו, "רשימת הציונות הדתית היא חיונית למדינת ישראל וחיוני שתהיה לה נציגות משמעותית בכנסת".

ועדת הכנסת תדון היום ב-11:30 בבקשה של השרים בנט ושקד להתפצל מהבית היהודי יחד עם חברת המפלגה ח"כ מועלם רפאלי, זאת מתוך מטרה לקבל את תקציב מימון המפלגות. לצורך הפיצול נדרש להם לפחות שליש מהסיעה בכנסת.

"מפלגה סקטוריאלית חדשה"

"מי שרוצה להבטיח שהממשלה הבאה תהיה ממשלת ימין בראשות נתניהו ולא ממשלת שמאל בראשות לפיד-גנץ-גבאי, חייב להצביע רק לליכוד בראשות נתניהו", מסרו בתגובה בליכוד.

ומנגד ביש עתיד אמרו כי מהלך זה יוצר הזדמנות להחליף את השלטון. "אם כל מי שבאמת מעוניין להחליף את השלטון יתייצב מאחורי יאיר לפיד ויש עתיד, אפשר לנצח בבחירות ולשנות את הכיוון אליו הולכת המדינה", אמרו במפלגה. ח"כ יאיר לפיד הוסיף כי "לי דווקא אכפת איך מתחלקים המנדטים של נתניהו, מפני שעכשיו ברור שאפשר לנצח את נתניהו".

"המפלגה הסקטוריאלית החדשה מבקשת לצמצם עוד את הממלכתיות", אמרו בכולנו. "בקדנציה האחרונה פעלו בנט ושקד כאיגוד סקטוריאלי שחיפש את המפריד והמקטב בציבוריות הישראלית. ישראל זקוקה למפלגה ששמה את הישראלי במרכז, שנלחמת כדי להסיר את ה'הם' מהשיח הציבורי. שוב מתברר שיש רק מפלגה לאומית, ממלכתית וחברתית אחת - כולנו".

איילת שקד ונפתלי בנט בהצהרה מיוחדת, בחירות 2019, 29 דצמבר 2018. ראובן קסטרו
"מצמצמים את הממלכתיות". בנו ושקד, אמש/ראובן קסטרו

ח"כ סמוטריץ' איחל הצלחה לבנט ושקד בדרכם החדשה ואמר כי "הציונות הדתית היא תנועה חיה ובועטת עם מסורת איתנה ארוכה ומפוארת. אני מקווה שצעד זה יחזק את גוש הימין". בנוסף, קרא לציונות הדתית להצטרף למהלך של איחוד שורות במטרה להגדיל את השפעתם בכנסת בשנים הקרובות.

מפלגת האיחוד הלאומי שהייתה יחד עם הבית היהודי אמרה בתגובה כי הם מצרים על החלטת בנט ושקד לצאת מרשימת הציונות הדתית והמחנה הלאומי. "הבית היהודי והאיחוד הלאומי הם מפלגות שורשיות עם דרך ואידאולוגיה ברורה שלא משתנה לפי הלכי רוח, יחד עם תשתית אנושית של שליחי ציבור נאמנים בכל רחבי הארץ", אמרו. "אין לנו ספק שהרוב המכריע של הציבור יבחר בנאמנות לדרך ולערכים ולא יתפתה לטרנד פוליטי או למפלגת אווירה חדשה, הפעם בימין".

יו"ר האיחוד הלאומי, אורי אריאל, אמר כי החלטת בנט ושקד היא טעות. "אני קורא להתאחד עם האיחוד הלאומי ולהקים סיעת ימין חזקה שתוביל את ההנהגה בימין. בעיני זוהי טעות של חבריי נפתלי ושקד אך מצד שני זוהי הזדמנות להקים סיעה חזקה של הציונות הדתית".

(עדכון ראשון, 19:30)

נפתלי בנט ואשתו גילת, בית סוקולוב, 29 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
השר בנט ורעייתו, הערב/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully