וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל מעצר בכירת וואווי: בית משפט בסין גזר עונש מוות על קנדי

14.1.2019 / 16:03

רוברט לויד שלנברג נידון בתחילה ל-15 שנות מאסר, אך בערעורו אמרו התובעים כי העונש קל מדי ובית משפט בצפון-מזרח המדינה השית עליו את העונש. הוא צפוי לערער על ההחלטה, שצפויה להחריף את המשבר בין המדינות

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

בית משפט בסין גזר היום (שני) עונש מוות על אזרח קנדי שהורשע בהברחת סמים. זאת לאחר שהתובעים טענו כי 15 שנות מאסר שנגזרו על רוברט לויד שלנברג בחודש נובמבר האחרון הן עונש מקל מדי. בחודשים האחרונים היחסים בין שתי המדינות מתוחים, לאחר שקנדה עצרה את סמנכ"לית חברת התקשורת וואווי לבקשת ארצות הברית.

גזר הדין צפוי להחריף את היחסים בין בייג'ינג לאוטווה. מאז מעצרה של בכירת וואווי, מנג וואנז'ו, עצרה סין שני אזרחים קנדים בחשד לסיכון ביטחון המדינה. בית המשפט במחוז ליאונינג שבצפון-מזרח המדינה קבע כי לשלנברג יש זכות לערער על ההחלטה בתוך עשרה ימים. הוא הורשע בחברות בפשעי סמים בינלאומיים מאורגנים.

לקריאה נוספת
האיום הסיני: פולין עצרה עובד וואווי ואזרח מקומי בחשד לריגול
אחרי מעצר בכירת וואווי: סין עצרה שני אזרחים קנדים

רוברט לויד שלנברג, אזרח קנדה, עומד בפני בית משפט בעיר דאליין, סין, 14 בינואר 2019. רויטרס
רוברט לויד שלנברג במשפטו, היום/רויטרס

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו גינה את הפסיקה. "בתור ממשלה, יש לנו חשש רב, שאמור לעורר חשש גם בקרב בעלות בריתנו בקהילה הבינלאומית, מכך שסין בחרה לגזור עונש מוות באופן שרירותי", הוא אמר לכתבים באוטווה. גם ארגוני זכויות אדם גינו את עונש המוות.

עורך דינו של שלנברג, ז'אנג דונגשו, אמר לרויטרס כי הוא צפוי לערער על העונש. הוא היה אמור להיות מגורש אחרי ריצוי עונשו המקורי, שעליו הוא ערער ב-20 בנובמבר. באופן חריג, סין אפשרה לכתבים זרים לתעד את משפטו של שלנברג, שטען לחפותו. הוא נעצר עוד ב-2014, אך רק בעקבות המשבר עם קנדה החלה התקשורת הרשמית במדינה לעסוק נרחבות בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully