וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מספיק זה מספיק": בריטית הכלואה באיראן פתחה בשביתת רעב

14.1.2019 / 12:13

נאזנין זאגרי רטקליף הורשעה בניסיון להפיל את המשטר כשהגיעה עם בתה הקטנה לבקר בטהראן ב-2016. היא לא זוכה לקבלת טיפול רפואי הולם והחליטה להפעיל לחץ על הרשויות. "יש לה חרדה רבה מכך, אבל אין דרך אחרת", אמר בעלה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

אזרחית איראנית-בריטית תפתח היום (שני) בשביתת רעב למשך שלושה ימים במחאה על מעצרה באיראן. אל נאזנין זאגרי רטקליף תצטרף לפעילת זכויות האדם המפורסמת נרגס מוחמדי, הכלואה גם היא.

ראש קרן תומסון רויטרס, מוניק וייה, אמרה כי היא "מודאגת מאוד" מאחר שמצבה הבריאותי של זגהארי-רטקליף רע ממילא. לדבריה, היא לא זוכה לקבלת טיפול רפואי הולם גם אחרי שהתגלו גושים בחזהה. "זהו עינוי ארוך ואטי ואי-צדק נוסף הנעשה לה", מסרה בהצהרה.

זאגרי רטקליף מרצה חמש שנות מאסר באיראן אחרי שהורשעה ב-2016 בתכנון "הפיכה רכה" נגד הממשלה בזמן שהגיעה לביקור במדינה יחד עם בתה הפעוטה. משפטה זכה לגינויים נרחבים על ידי ארגוני זכויות אדם וממשלת בריטניה. שר החוץ של בריטניה, ג'רמי האנט, שיבח את אומץ לבה ותקף איראן על כך שהיא "גורמת לאימא לחוש שהיא צריכה לפנות לשביתת רעב".

בעלה, ריצ'רד אמר כי הוא מקווה שהסוהרים יאפשרו לרופא לבחון אותה אחרי שיקחו ברצינות את שביתת הרעב שלה. "אנחנו יודעים שלשביתת רעב יש השלכות פיזיות משמעותיות ככל שהיא נמשכת, ולנאזנין יש חרדה רבה מכך", אמר לאובזרבר. "אבל אין הרבה דרכים שהיא יכולה לומר 'מספיק זה מספיק, קחו אותי ברצינות'".

נזנין זגארי-רטקליף, עובדת סיוע בריטית-איראנית שנעצרה באיראן בחשד להפיכה. AP
התאחדו לראשונה באוגוסט. זגהארי-רטקליף ובתה/AP

הוא הוסיף כי אשתו, עובדת סיוע, תשקול להאריך את שביתת הרעב שלה אם דרישותיה לראות רופא לא ייענו. זאגרי רטקליף מוביל קמפיין מתוקשר למען שחרורה, שעירב גם את ראשת הממשלה תרזה מיי ואת ראש עיריית לונדון סאדיק חאן.

לטענתה של אשתו, הביקור היה במטרה להציג את גבריאלה לבני משפחתה החיים באיראן. מאז שנעצרה עם הגעתה לנמל התעופה בטהראן באפריל 2016 נותרה הבת עם המשפחה במדינה. הן התאחדו לזמן קצר בעת שחרורה הזמני באוגוסט האחרון.

בשבוע שעבר פרסמה הטלוויזיה האיראנית את תיעוד מעצרה של זאגרי רטקליף, כחלק מתכנית דוקומנטרית שעסקה במאמצים לכאורה של רשת BBC בפרסית לפגוע במדינה דרך הכשרת כתבים המתנגדים למשטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully