וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקטל בענף הבנייה: פועל נפל מגובה ארבע קומות בנתניה ונהרג

איאד אסמאעיל אבראהים רג'ב (גזאלה), תושב נפת טולכרם, בן 48, עבד באתר בנייה ברחוב אבא הלל סילבר בעיר, שם נפל אל מותו. צוות מד"א ניסה לבצע בו החייאה אולם ללא הצלחה. "היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו". המשטרה פתחה בחקירה

צילום: אבי אשכנזי, עריכה: תומר לוי

איאד אסמאעיל אבראהים רג'ב (גזאלה) בן 48, נהרג הבוקר (חמישי) בתאונת עבודה באתר בנייה ברחוב אבא הלל סילבר בנתניה. אבראהים רג'ב, תושב טול כרם, נשוי ואב לארבעה ילדים, נפל מגובה ארבע קומות בבניין בו עבד. חוקר תאונות עבודה זומן למקום והמשטרה פתחה בחקירה לבירור נסיבות האירוע.

צוות מד"א שהגיע למקום ניסה להחיות אותו, אולם ללא הצלחה. "בחצר אתר הבניה שכב פועל בשנות ה-40 מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית לאחר שנפל מגובה רב", אמר אושרי יצחק, פרמדיק שהגיע למקום. "ביצענו בו בדיקות רפואיות על מנת להעניק לו טיפול רפואי אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

לקריאה נוספת:
אושרה רפורמת הפיגומים: ברגע האחרון נמנעה שביתה כללית במשק
"אדישות מחפירה": פועל בניין מת בנפילה מגובה ביומו הראשון לעבודה

הפועל הפלסטיני, איאד אסמאעיל אבראהים רג'ב אשר נהרג במהלך עבודתו באתר בנייה בנתניה. אתר רשמי
איאד אסמאעיל אבראהים רג'ב/אתר רשמי

ראובן בן שמעון, מייסד הפורום למניעת תאונות עבודה מסר בתגובה לתאונה כי "היום קוברים את ההרוג הראשון לשנת 2019 בענף הבנייה וניכר מהתמונות הראשוניות שהתקבלו מהשטח שהאתר סובל מהזנחה פושעת בכל הנוגע להסדרי הבטיחות, מצופה כעת ממשרד העבודה לסגור את האתר לתקופה של 30 יום לפחות ולא להסתפק בסגירת האתר לתקופה קצובה של 48 שעות, על הקבלנים לדעת שלמחיר ההפקרות יש גם מחיר כלכלי ומחיר פלילי".

בן שמעון הוסיף כי "הנתונים האחרונים מלמדים שבשנת 2018 כ-64% מהתאונות נגרמו כתוצאה מנפילה מגובה וקיימת עלייה של 14% בכמות ההרוגים. אסור לאפשר להפקרות להמשיך גם בשנת 2019 ועל גורמי האכיפה לרבות יחידת המשטרה פלס שהוקמה זה עתה בלהב 433 לפעול ביד חזקה כנגד מפרי החוק".

עוד באותו נושא

הקטל בתאונות העבודה: פועל בן 53 נהרג בדירה ששיפץ

לכתבה המלאה
הזירה בה פועל תושב טול כרם נפל ונהרג בנפילה מגובה באתר בנייה ברחוב אבא הלל סילבר בנתניה 10 בינואר 2018. דוברות מד"א, אתר רשמי
זירת האירוע, היום/אתר רשמי, דוברות מד"א

לפני כחודשיים נהרג פועל בן 53 בתאונת עבודה בשכונת רמת אלמוגי בחיפה. הפועל, תושב איכסאל שבגליל, עסק בעבודות ניסור בדירה אותה שיפץ, ומסיבה שטרם התבררה קרס חלק מהתקרה, פגע בראשו ופצע אותו אנושות.

בתוך כך, לפני כשבוע אושרה רפורמת הפיגומים בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, במטרה להפחית את התאונות בענף הבנייה. הפשרה שהושגה מחייבת קבלנים באתרי בנייה בגובה 30 מטר ומעלה, להשתמש בפיגומים חדשים בתוך חצי שנה ובאתרי בנייה בגובה שמונה מטרים - תוך שלוש שנים. עם זאת, הוחלט כי פיגום קיים שהיצרן המקורי סימן אותו כעומד בתקן החדש - יישאר בשימוש.

(עדכון ראשון: 13:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully