וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטף נשק ונאבק בסוהר: ההאקר מאשקלון ניסה שוב להימלט ממאסר

9.1.2019 / 21:03

הצעיר עליו נגזרו 10 שנות מאסר לאחר שיצר קשר עם מוסדות בעולם והפיץ איומי שווא, ניסה לברוח מהסוהרים בזמן שהובא לבדיקת MRI בבית החולים אסף הרופא. הוא ניסה לחטוף את נשקו האישי של אחד הסוהרים, אולם תוך זמן קצר הצליחו להשתלט עליו ולכבול אותו

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

הצעיר המכונה "ההאקר מאשקלון" ניסה היום (רביעי) להימלט מהכלא. הצעיר, שנשפט לעשר שנות מאסר לאחר שהורשע בין השאר במסירת הודעות כוזבות ובסחיטה באיומים כשיצר קשר עם מוסדות שונים ברחבי העולם והפיץ איומי שווא, ניסה לברוח כשהובא לבדיקה רפואית בבית החולים אסף הרופא.

ההאקר הובא לבית החולים על מנת לעבור בדיקת הדמיה באמצעות MRI, בעודו אזוק ברגליו ובידיו. כשהוכנס לבדיקה ושכב על המיטה, נדרשו הסוהרים שליוו אותו להסיר את האזיקים. בשלב זה, על פי התחקיר הראשוני, הצעיר זינק על אחד הסוהרים וניסה לחטוף את נשקו האישי. הסוהר החל להיאבק באסיר והזעיק לעזרה סוהרים נוספים שהשתלטו עליו, כבלו אותו והשיבו אותו לכלא.

זו אינה הפעם הראשונה שהצעיר מנסה להימלט ממאסר. בפעם הקודמת שהתרחשה בפברואר אשתקד, הוא ניסה לברוח מידי סוהרים בכניסה לבית המעצר במגרש הרוסים בירושלים. זאת, בזמן שהובא למתקן לקראת העברתו לכלא ניצן. הצעיר הורד מרכב הובלת האסירים ופתח בריצה. שני לוחמי יחידת נחשון של שירות בתי הסוהר רדפו אחריו למרחק של כמה עשרות מטרים ותפסו אותו בטרם הצליח לחמוק.

לקריאה נוספת:
"המטרה: לגרום לפאניקה ציבורית"; עשר שנות מאסר ל"האקר מאשקלון"
"ההאקר מאשקלון" הורשע באיומים; בית המשפט מצא כי הוא אחראי למעשיו
"ההאקר מאשקלון" חשוד באיומים על שני בתי ספר מתוך הכלא

"איים על כ-2,000 מוסדות" - ה"האקר מאשקלון" הורשע בסחיטה באיומים ומסירת הודעות כוזבות לאחר שהוחלט כי הוא כשיר לעמוד לדין. חדשות 10
הצעיר בדיון בבית המשפט/חדשות 10

עונשו של הצעיר נגזר לפני כשלושה חודשים, אחרי שבמשך שנתיים, מ-2015 עד מעצרו במרץ 2017 ביצע הצעיר אלפי שיחות הפחדה למוסדות שונים ב-13 מדינות ברחבי העולם, בהן גם ישראל וארצות הברית. הוא נהג להתקשר ולפנות בכתב, באמצעים ממוחשבים, לגופים שונים ברחבי העולם - ובכללם חברות תעופה, שדות תעופה, בתי ספר, גני ילדים, קניונים, תחנות משטרה, הקונסוליה הישראלית במיאמי, מוסדות ציבוריים ואף לשכת חבר סנאט בדלאוור, ולאיים עליהם כי מעשי רצח וטרור צפויים להתרחש במקום הומה אדם באמצעות פיצוץ מטען חבלה, ירי ודרכים נוספות.

הצעיר אף הורשע בקשירת קשר לפשע, חדירה לחומר מחשב, הלבנת הון, מידע כוזב, תקיפת שוטר, נשיאת נשק ובעבירות נוספות. הצעיר אף הציע סמים למכירה ב"רשת האפלה" (דארקנט) והחזיק במחשבו סרטונים פדופיליים. שמו של הצעיר עדיין אסור לפרסום בישראל, בשל העובדה שהיה קטין בעת ביצוע חלק מהעבירות.

מעשיו של הצעיר בוצעו באינטרנט תוך שימוש באמצעים מתוחכמים לצורך הסוואת מקור ההתקשרות ולעיוות קולו. כך, למשל, התחבר באמצעות אנטנה מיוחדת לנתבי האינטרנט של שכניו, והסתיר את זהותו. עוד נטען כי הוא השתלט באמצעים מקוונים על מחשבים זרים ופעל דרכם לביצוע העבירות, כך שהעקבות יובילו אל המחשב הנשלט ולא אליו.

(עדכון ראשון 20:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully