וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים נעקצו: "פלישה" חריגה של מדוזות אל חופי אוסטרליה

יותר מ-2,000 רוחצים קיבלו טיפול רפואי בשל "מגפת" שלפוחנים מצויים, שמגיעים בהמוניהם לחופי מדינת קווינסלד. על אף שהם אינם מסכנים חיים, הרשויות סגרו כמה חופים

פלישה של שלפוחנים מצויים לחופי ארה"ב

אלפי רוחצים באוסטרליה נעקצו בימים האחרונים במתקפה של מדוזות שהגיעו לחופי מדינת קווינסלנד - כך דיווחה היום (שני) רשת BBC. שירותי ההצלה במדינה אמרו כי יותר מ-2,600 איש קיבלו טיפול רפואי בעקבות העקיצות של השלפוחן המצוי, שאינן מסכנות חיים. בשל רוחות עזות וחריגות, נדחפו מושבות של הרכיכות לעבר החופים. כ-13 אלף עקיצות נרשמו בשבוע החולף, כמעט פי שלוש יותר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. רוב העקיצות קרו במחוזות גולד קוסט וסנשיין קוסט.

השלפוחנים חיים במושבות, וגודלם מגיע ל-15 ס"מ. הרוחצים יכולים להיעקץ במים או בחול, ועל אף שניתן לרוב לטפל בהם עם קרח או מים חמים, היו רוחצים שנאלצו לקבל טיפול רפואי על ידי חובשים במהלך סוף השבוע. שירותי ההצלה לא נקבעו במספרם.

כמה חופים עמוסים באזור נסגרו בשל מה שכונה בתקשורת המקומית "פלישה" של הרכיכות הכחולות, שלרוב פוקדות את החוף המזרחי של אוסטרליה במהלך הקיץ. עם זאת, דוברת שירותי ההצלה תיארה את הגל האחרון כ"מגפה".

השלפוחן, המכונה "ספינת הקרב הפורטוגזית", חי לרוב במים עמוקים, אולם הוא יכול לנוע בקלות בזכות ה"מפרש" שעל גבו. ד"ר ליסה-אן גרשווין, מומחית למדוזות, אבל אמרה כי בשל תנאי מזג האוויר הקיצוניים, המספרים של השלפוחנים לא צריכים להיחשב חריגים.

(עדכון ראשון 12:11)

עוד ידיעות מהעולם
הנערה הסעודית מתבצרת במלון בתאילנד: "החיים שלי בסכנה"
סין: דקר 12 ילדים בגן - והוצא להורג

שלפוחן מצוי. אתר רשמי
שלפוחן מצוי/אתר רשמי
  • עוד באותו נושא:
  • אוסטרליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully