וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנערה הסעודית שברחה לא תגורש מתאילנד: "החיים שלי בסכנה"

7.1.2019 / 18:36

רהיף מוחמד לא עלתה על הטיסה חזרה לכווית, שם ממתינה לה משפחתה, והיא נעלה את עצמה בחדר שבו היא מוחזקת בנמל התעופה בבנגקוק. בצל קריאות ארגוני זכויות אדם, הרשויות אמרו כי הן לא יגרשו אותה בשלב זה והיא זכתה לליווי מצד גורמים באו"ם

צילום: רויטרס, עריכה: ירדנה פוקס

הנערה הסעודית בת ה-18 שנמלטה ממשפחתה לא תגורש מתאילנד - כך הודיעו היום (שני) הרשויות במדינה בצל לחץ של ארגוני זכויות אדם ותחינותיה של רהיף מוחמד אל-קונון,שהתבצרה בחדר במלון בנמל התעופה בבנגקוק מאז אתמול. בשעות הצהריים היא יצאה משטח הנמל בליווי גורמים מסוכנות הפליטים של האו"ם, על אף שגורמים מארצה ומכווית המתינו לה בשטח המלון. בבוקר היא לא עלתה על טיסה לכווית, שממנה ברחה ממשפחתה.

במקביל, עורכי דין מקומיים הגישו עתירה לבית משפט בתאילנד כדי שזה ימנע את גירושה. הבקשה אמנם נדחתה בשל "חוסר בראיות", אולם רשויות ההגירה אמרו כי הן לא יגרשו אותה בשלב זה.

"הזמן קצר והיא עומדת בפני סכנה", אמר פיל רוברטסון, סגן מנהל תחום אסיה בארגון משמר זכויות האדם. הוא אמר בבוקר כי "היא מתבצרת בחדרה ומסרבת לעזוב" עד שהיא תורשה להיפגש עם נציגי סוכנות הפליטים של האו"ם ולבקש מקלט.

רהיף אמרה לרויטרס כי "האחים שלי והמשפחה והשגרירות הסעודית ימתינו לי בכווית. החיים שלי בסכנה". היא מזהירה כי משפחתה מתכננת לרצוח אותה "בגלל הדברים הטריוויאליים" ביותר. אתמול סיפרה הנערה, שמשתפת בטוויטר את מאבקה, כי משפחתה נעלה אותה בחדרה למשך חצי שנה רק כי גזזה את שערה.

לקריאה נוספת בנושא
סעודית שברחה ממשפחתה נעצרה בתאילנד: "ירצחו אותי אם אשוב"

רהיף מוחמד. אתר רשמי
משוכנעת שירצחו אותה אם תשוב למולדתה. רהיף/אתר רשמי

סיפורה נחשף ברקע רצח העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י, שמיקד את תשומת הלב העולמית במצב זכויות האדם בממלכה הסונית השמרנית, חרף הרפורמות שהעביר יורש העצר מוחמד בן סלמאן. רבים תמימי דעים שהנסיך הצעיר אחראי לחיסול של העיתונאי הביקורתי בקונסוליה הסעודית באיסטנבול ב-2 באוקטובר האחרון, על אף שהוא מכחיש זאת. בנוסף לכך, הוא כלא פעילי זכויות אדם ומתנגדי שלטון רבים.

אתמול אמרה הנערה לסוכנות הידיעות הצרפתית כי גורמים סעודיים וכווייתיים עצרו בעדה כשנחתה אתמול בנמל התעופה סוברנבהומי ולקחו ממנו בכוח את מסמכי הנסיעה שלה. היא הוסיפה כי האפוטרופוס שלה דיווח על כך שהיא טסה ללא אישורו, בניגוד למקובל.

משו

רשות ההגירה של תאילנד טענה אתמול כי לא היה בידיה של רהיף כרטיס חזרה או כסף. "היא ברחה ממשפחתה כדי להימנע מנישואים והיא חוששת שהיא תהיה בצרות אם תשוב לערב הסעודית, שלחו אנשים שידאגו לה", אמר ראש הרשות, סורצ'טה הפקרן. הוא הוסיף כי הרשויות יצרו קשר עם השגרירות הסעודית בתאילנד כדי להיות מתואמות בנושא ואמר שרהיף תגורש בחזרה מחר. "זאת בעיה משפחתית", אמר.

עם זאת, הנערה דחתה את ההסבר שלו. לדבריה, תאילנד הייתה רק תחנה בדרך לבקש מקלט באוסטרליה, שם לטענתה יש לה אשרת שהיה. רהיף אמרה כי עם נחיתתה, המתינו לה גורמים סעודיים וכווייתים. היא החלה לשתף בטוויטר את סיפורה ותיארה בשידור חי כיצד אביה אמר לגורמים בשגרירות כי היא "חולה פסיכיאטרית" שצריכה לשוב לארצה. בסרטונים שהעלתה לחשבון הטוויטר שלה היא תיארה כיצד ממתינים לה ארבעה אנשים מחוץ לחדרה על מנת לוודא שהיא לא בורחת.

(עדכון ראשון: 10:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully