וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיי: אם הסכם הברקזיט יידחה - ניכנס לטריטוריה לא מוכרת

6.1.2019 / 15:44

כשבוע וחצי לפני ההצבעה בפרלמנט, ראשת הממשלה אמרה כי היא מתנגדת למשאל עם נוסף, למרות התמיכה הציבורית לכך. היא הזהירה כי אם ההסכם שגבישה עם האיחוד יידחה, כל הברקזיט בסכנה. עם זאת, היא מתקשה לשכנע את חברי מפלגתה השמרנים

עריכה: איתי עמרם

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי הזהירה היום (ראשון) כי בריטניה תיכנס לטריטוריה לא ידועה אם הסכם הבקרזיט שלה יידחה בפרלמנט. זאת על אף שיש מעט סימנים לכך שהיא מצליחה לשכנע את חברי מפלגתה הספקנים. היא דחתה את הדיווחים שהיא עשויה לדחות את ההצבעה בפרלמנט פעם נוספת, ולדבריה היא תתקיים ב-15 בינואר כפי שסוכם.

מועד הפרישה של הממלכה מהאיחוד האירופי הוא 29 במרץ, אך אנשי עסקים ומשקיעים חוששים כי המדינה בדרך לעזיבה ללא ההסכם. מיי, שהתראיינה לרשת BBC, דחתה את הרעיון לקיים משאל עם נוסף, כפי שרוב הציבור רוצה, לפי הסקרים.

"אני חושבת שאף אחד לא יודע להגיד מה בדיוק יקרה מבחינת התגובה שנקבל בפרלמנט", אמרה ראשת הממשלה על האפשרות שתספוג תבוסה. מפלגתה השמרנית חצויה לגבי התמיכה בהסכם שלה, בשל החשש כי הסעיף שנועד למנוע הקמת גבול פיזי בין אירלנד, חברת האיחוד, לבין צפון אירלנד, חלק מהממלכה, תותיר את לונדון כפופה לחוקי הגוש בבריסל ללא הגבלה.

לקריאה נוספת בנושא
בריטניה נערכת לברקזיט ללא הסכם: "3,500 חיילים הועמדו בכוננות"

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי, 6 בינואר 2019. רויטרס
מיי בריאיון לרשת BBC, היום/רויטרס

לקראת תחילת הדיון בפרלמנט ביום רביעי, אמרה מיי כי יש עוד עבודה לעשות כדי לשכנע את המחוקקים לגבי אותו סעיף. היא הבטיחה כי לפרלמנט יהיה משקל רב יותר בהמשך תהליך הברקזיט, הצעד המדיני המשמעותית ביותר של הממלכה מאז תום מלחמת העולם השנייה. היא הזהירה כי דחיית הסכם עלולה למנוע את פרישת הממלכה, אך לא ענתה לשאלה אם היא תנסה להעבירו פעם נוספת במקרה של כישלון ב-15 בינואר.

לדברי מיי, שלא ענתה אם היא מובילה את המדינה אל פרישה ללא הסכם, משאל עם נוסף יפלג את הציבור ולא יכבד את הרוב שהצביע בעד העזיבה במשאל העם הראשון ב-2016. מנהיגת המפלגה השמרנית, שאמרה לאחרונה כי לא תוביל אותה בבחירות הבאות ב-2022, ציינה כי אין גם מספיק זמן לקיים משאל עם נוסף עד תאריך העזיבה. כדי לקיים אותו, תידרש הארכת סעיף 50, שהופעל על ידי בריטניה במרץ 2017 למשך שנתיים.

אחד ממתנגדיה של מיי בתוך המפלגה, ג'ייקוב ריס-מוג, אמר כי זאת "משאלת לב" שחופשת חג המולד שאליה יצא הפרלמנט הייתה יכולה לשכנע אותו לשנות את דעתו ולתמוך בהסכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מפגינים נגד ברקזיט במרכז לונדון, בריטניה, 2 בינואר 2019. רויטרס
מפגינים נגד ברקזיט בלונדון, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully