וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד חסר תקדים: מלך מלזיה ויתר על הכס

6.1.2019 / 14:22

מוחמד החמישי היה קצת יותר משנתיים ראש המדינה, אך מסיבה לא ידועה הוא יעביר את הכתר. במלזיה תשעה בתי מלוכה, ששולטים ברוטציה. לאחרונה דווח כי הוא התחתן ברוסיה

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

מוחמד החמישי מלך מלזיה, ויתר היום (ראשון) על הכתר ופרש מתפקידו - כך הצהיר בית המלוכה במדינה. זו הפעם הראשונה ששליט במלזיה מוותר על הכתר לפני סיום הכהונה המקובלת בת החמש שנים. פרישתו נכנסה לתוקף באופן מידי. הסיבה לפרישתו אחרי כשנתיים בתפקיד אינה ידועה עוד, אך היא מגיעה כמה שבועות אחרי שהמשיך בתפקידיו אחרי חודשיים שבהם היה בחופשת מחלה.

למלזיה יש תשעה בתי מלוכה, ששולטים ברוטציה על המדינה המוסלמית שבדרום-מזרח אסיה. בחירתו של המלך הבא תוכרע בהצבעה על ידי מועצת השליטים, המורכבת מנציגים מכל בתי המלוכה. הארמון מסר כי המלך אסיר תודה על ההזדמנות שניתנה לו והודה גם לראש הממשלה ולממשלה.

"הוד מעלתו פעל כדי למלא את האחריות שיש בידיו כראש מדינה, לשמש אי של יציבות, מקור לצדק וליבת האחדות של העם", נמסר מהארמון. בחודש שעבר פורסמו ברשתות החברתיות תמונות שבהן נראה המלך בן ה-49 מתחתן ברוסיה עם מלכת יופי מקומית. הארמון לא הגיב אז על התמונות ועל הדיווחים על נישואיו של מוחמד.

עוד ידיעות מהעולם
"הענישה צריכה להיות קשה": פולין נגד חדרי הבריחה אחרי השריפה הקטלנית
המבצע הראשון של בולסונארו: מאות חיילים נפרסו בעיר מוכת אלימות

מלך מלזיה בחתונה עם מלכת יופי ברוסיה, 2018. אתר רשמי
המלך בחתונה ברוסיה, בשנה שעברה/אתר רשמי
  • עוד באותו נושא:
  • מלזיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully