וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבצע הראשון של בולסונארו: מאות חיילים נפרסו בעיר מוכת אלימות

העיר פורטלזה חווה גל פשיעה של כנופיות המוחות על תקנות חדשות בבתי הכלא, וממשלת ברזיל שלחה חיילים להשבת הסדר. הנשיא החדש שיבח את המבצע כ"מהיר, יעיל והולם"

עריכה: ניר חן

כ-300 חיילים נשלחו אתמול (שבת) לעיר בצפון-מזרח ברזיל בעקבות גל של מעשי אלימות מצד כנופיות. זאת ימים לאחר השבעתו של ז'איר בולסונארו, שהבטיח להפעיל יד קשה נגד הפשיעה במדינה.

החיילים יסיירו בעיר פורטלזה ובמקומות נוספים במדינת המחוז סיארה כדי לעצור את התקיפות הרבות שאירעו בשבוע החולף. הכנופיות פועלות בתגובה לצעדים חדשים ותקיפים שהוכנסו לבתי הכלא המקומיים, שנשלטים ברובם על ידי חבריהן. בין היתר, נחסמו רשתות הסלולר בין כותלי הכלא והסתיימה מדיניות הפרדת האסירים על פי שיוכם.

בולסונארו שיבח את המבצע שעליו הורה שר המשפטים, סרג'יו מורו, כ"מהיר, יעיל והולם". מורו הוביל את חקירת השחיתות הגדולה ביותר בברזיל, שידועה בשם "מבצע שטיפת מכוניות". הוא חלק מחברי הממשל של הנשיא החדש, שרוצה גם להקל על תקנות רכישת כלי הנשק כדי לאפשר לאזרחים "הגונים" להגן על עצמם.

לקריאה נוספת בנושא
ביומו הראשון בתפקיד, בולסונארו שם למטרה את העמים הילידיים של ברזיל

כלי רכב שרופים במהלך פשיטת צבא ברזיל על כנופיות בעיר פורטלזה, ברזיל 3 בינואר 2019. AP
כלי רכב שרופים בעיר פורטלזה בשבוע שעבר/AP

בנאום ההשבעה שלו בשלישי, הבטיח בולסונארו, איש צבא לשעבר, לתמוך בכוחות הביטחון. "המוטו הלאומי הוא סדר והתקדמות, שום חברה לא יכולה להתפתח מבלי לכבד זאת", אמר הנשיא החדש, שזכה ברוב גדול בבחירות באוקטובר, כשניצח את מועמד מפלגת הפועלים פרנדדו חדד. בולסונארו בן ה-63 הוא דמות שנויה במחלוקת בשל התבטאויותיו נגד הומואים, נשים ומיעוטים, לצד שבחים שהעניק לדיקטטורה הצבאית ששלטה במדינה במאה שעברה.

בנוסף לכך, הוא משנה את מדיניות החוץ המסורתית של ברזיל ופונה אל ארצות הברית, שאת נשיאה דונלד טראמפ הוא מעריץ. כמוהו, הוא הבטיח להעביר את השגרירות בישראל אל ירושלים. בולסונארו אף שוקל להקים בסיס אמריקני בשטח המדינה, אולם בצבא מתנגדים לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully