וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתמקדים במגזר הערבי: 20 מיליון שקל תוספת למאבק באלימות בנשים

6.1.2019 / 12:55

הממשלה אישרה תכנית שתתמקד במגזר הערבי וכוללת לצד פתרונות שונים, גם הרחבת מענים לטיפול בגברים אלימים, הקמת מרכזי חירום והגנה לנפגעים והקמת מרכז מחקר. מקור התקציב - קיצוץ רוחבי. נתניהו: "כפי שמטפלים בטרור, נטפל בתוקפים". שדולת הנשים: "זה פשוט לא מספיק"

עריכה: ניר חן

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) תוספת של 20 מיליון שקלים למאבק בתופעת האלימות במשפחה. התוספת מצטרפת ל-30 מיליון שקלים שכבר הוקצו בבסיס התקציב של משרד העבודה והרווחה. "אלו שינויים חשובים מאד בדרכי הטיפול בתופעה וזוהי רק ההתחלה", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך ישיבת הממשלה בה אושר התקציב.

ההחלטה התקבלה בהמשך להמלצת הוועדה הבין משרדית למניעה וטיפול בתופעת האלימות במשפחה. התוכנית כוללת בין היתר הרחבת מענים במרכזי יום לטיפול בגברים אלימים, הקמת שני מרכזי חירום והגנה רב תחומיים לנפגעי אלימות במשפחה, פיתוח כלים והכשרות לאנשי מקצוע, וכן הקמת מרכז מחקר.

התכנית תתמקד בטיפול בגורם לבעיה, הגברים התוקפים, ולא רק במתן מענה לקורבנות האלימות, כך הנחה נתניהו. כמו כן, הוחלט להתמקד במגזר הערבי שבו תופעת האלימות במשפחה נפוצה במיוחד. מקור מימון התוכנית בקיצוץ רוחבי - אותו אישרה הממשלה פה אחד בישיבה. התקציב יועבר למשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים באופן מידי.

לקריאה נוספת:
רצח הצעירה ברמלה: שני בני משפחתה נעצרו בחשד למעורבות במותה
תכנית המשרד לשוויון חברתי: מקלטים לגברים מכים במגזר הערבי
"סחבת שערורייתית": 7 יוזמות למיגור אלימות נגד נשים תקועות בממשלה

ישיבת ממשלה, 6 בינואר 2019. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
"מתמקדים בתוקפים ולא רק בקורבנות". נתניהו, היום בישיבת הממשלה/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

"אנחנו מתכנסים היום בפעם הרביעית כדי לטפל בתופעת האלימות נגד נשים", אמר נתניהו בפתח הישיבה. "אמרתי לפני חודש שאנחנו נטפל בנושא הזה במלוא הרצינות וגם במהירות, וכך אנחנו עושים". עוד הוסיף כי החלטת הממשלה בעניין תתמקד בין היתר בטיפול בתוקפים, "עד היום לא היה טיפול בתוקפים", אמר. "אנחנו מתחילים להתמקד בהם ולא רק בקורבנות, כפי שאנחנו עושים בטיפול בטרור - אנחנו מטפלים בטרוריסטים קודם כל. אנחנו מטפלים גם בקורבנות אבל קודם כל מוכרחים לטפל בצד התוקף גם כן".

שר האוצר, משה כחלון הוסיף כי "האלימות כלפי נשים היא מכה חברתית שצריך להילחם בה בכל האמצעים האפשריים. נמשיך לתמוך במהלכים שיוצעו במשרדי הממשלה כדי למגר את האלימות הזו, ויתנו את הביטחון שמגיע לכל בית בישראל. מדובר בהחלטה חשובה ובתוספת תקציב נדרשת, ואנחנו מברכות על המיקוד בטיפול בגברים פוגעים", נמסר בתגובה משדולת הנשים בישראל. "אך לאור מצב החירום בו אנו חיות וחיים, זה פשוט לא מספיק".

לטענת השדולה, לצד משרד הרווחה חייבים להיות שותפים גם המשרד לביטחון פנים ומשרד החינוך, שאינם חלק מהתוכנית הנוכחית. "נדרשים צעדי חירום נוספים, לרבות הכשרות, תקנים ותקציבים למשטרה ולמערכת אכיפת החוק, כדי לאכוף צווי הגנה, לאפשר מענה כולל לנשים שמגיעות כדי לקבל הגנה מצד הרשויות ולטפל באופן הוליסטי בגברים הפוגעים, כולל תקציבים לתכניות חינוך לשוויון מגדרי מטעם משרד החינוך. אנחנו לא נרפה עד שכל הצעדים הללו ייושמו".

עוד באותו נושא

"והממשלה שותקת": חסימות כבישים והפגנות במחאת הנשים

לכתבה המלאה
מחאה נגד אלימות נגד נשים, קריית הממשלה תל אביב, 12 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
"הטיפול לא מספיק". מחאת הנשים לפני כחודש מול משרדי הממשלה/ראובן קסטרו

מארגנות מחאת הנשים מסרו כי מדובר בצעד חשוב והכרחי "שמוכיח את עוצמת המאבק והישגיו, את העובדה שמאות אלפי נשים וגברים יצאו לרחובות בדרישות ברורות מהממשלה". עוד הוסיפו כי הן "מברכות על ההחלטה, אך מזכירות כי מדובר בתקציב שאושר כבר לפני שנתיים ועד כה יושם רק סכום זעום מתוכו".

מארגנות המחאה ביקשו להזכיר כי מאז השביתה, נרצחו עוד שתי נשים במדינה ובשנת 2018 כולה נרצחו 26 נשים. "אנחנו במצב חירום", אמרו. "מדובר במספר שצריך לזעזע את מקבלי ההחלטות ולהיות בראש סדרי העדיפויות של הממשלה. נדרשים תקציבים גבוהים בהרבה לשינוי רוחבי ועמוק - ברווחה, בחינוך ובמשטרה. מחאת הנשים הייתה נקודת מפנה בה הוכחנו את הכוח האדיר שיש לנשים. נמשיך לשמור את הנושא על סדר היום הציבורי במיוחד בתקופת הבחירות, ונהיה בהן קול מכריע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully