וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני נערים נוספים נעצרו בחשד לטרור יהודי; מאות הפגינו בירושלים

השניים נעצרו במסגרת הפרשה הביטחונית הנחקרת בשב"כ, שבמסגרתה נעצרו השבוע עוד שלושה מתלמידי הישיבה שלהם בשומרון. העצורים צפויים להיפגש לראשונה עם עורכי דינם. מאות מתומכיהם הפגינו מול בית רה"מ: "הפסיקו להתייחס לילדינו כמחבלים". אחד המוחים נעצר

ללא

אחרי מעצרם של שלושת תלמידי הישיבה בשומרון, שני נערים נוספים מאותה הישיבה נעצרו היום (שבת) בחשד לטרור יהודי. שלושת החשודים האחרים, שנעצרו במסגרת פרשה ביטחונית הנחקרת בשב"כ, צפויים להיפגש היום לראשונה עם עורכי דינם. בית המשפט השלום בראשון לציון צפוי להאריך מחר את מעצרם של החמישה.

במקביל, מאות בני אדם הפגינו הערב סמוך לבית ראש הממשלה ודרשו ממנו "להפסיק להתייחס אל ילדינו כאל מחבלים" ו"לעצור את ההשתוללות" של אנשי המחלקה היהודית של השב"כ. מארגני ההפגנה מסרו כי "בשום מקום אחר בארץ רשויות החוק לא היו מרשות לעצמן לפרוץ לכיתת לימודים באמצע שיעור, לעצור תלמיד במעצר ראווה ולהוציא נגדו צווים דרקוניים. גם לתושבי יהודה ושומרון יש זכויות".

בהפגנה נמצאים ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ראש מועצת מטה בנימין ישראל גנץ, אליהו ליברמן ראש מועצת קריית ארבע ואישי ציבור נוספים. אחד המפגינים נעצר בעת עימותים עם שוטרים.

עוד בנושא:
אמו של הנער החשוד בטרור יהודי: "חרדה לגורלו, לא נתנו לי פרטים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנה הערב מול בית ראש הממשלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהפגנה הוקרן סרטון של הרב חיים דרוקמן שקרא לשחרר את הנערים: "אני פונה לראש הממשלה ממעמקי ליבי להורות לשחרר מיד את הנערים הקטנים, שלושת הנערים העצורים על ידי השב"כ".
עוד אמר הרב כי "אם יש איזו בעיה, מן הראוי לחקור אותם כפי שחוקרים כל אחד במדינת ישראל, אבל בשום פנים ואופן לא במרתפי השב"כ".

אמו של אחד העצורים אמרה הערב כי "מיום שבננו נעצר אנו מוצפים בפניות מכל הארץ של אהבה וחיבוק, רצון לעזור, תפילה ובעיקר זעזוע גדול. אני מרגישה שהמאבק הזה אינו פרטי שלנו, אלא של כל העם". האם הביעה דאגה למצבו של בנה והוסיפה כי "אין לנו מושג מה עובר עליו. אנו חוששים לשלומי הפיזי והנפשי של בננו. יש כאן תחושת חוסר ביטחון קשה שמישהו יכול לאיים ולחקור אותו במרתפים, כשכולנו כבר יודעים שנערים אחרים עונו שם בצורה מזעזעת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
עימותים מחוץ לבית המשפט במהלך דיון קטינים בפשרה ביטחונית. אתר רשמי
עימותים מחוץ לבית המשפט בדיון בעניינם של שלושת העצורים האחרים/אתר רשמי

יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני בפנייה לראש הממשלה ושר הביטחון וראש השב"כ: "אני קורא לכם לאפשר לנערים העצורים מפגש עם עורכי דינם ולהעניק להם את הזכויות הבסיסיות המגיעות לכל נחקר. חקירה זו, כמו כל חקירה, נדרשת להתבצע בהתאם לכללים החלים על כל אזרחי ישראל. לא ייתכן שמדינת ישראל תמנע מהנערים זכות בסיסית זו".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, אמר בהפגנה כי "לא נקבל פגיעה בזכויות אדם, זכויות האדם נועדו לאנשים שהם עצורים בחשדות כאלה. ובזה מערכת שלטון החוק נבחנת, בדיוק בנקודה הזו, וכרגע התוצאה היא נכשל, לא יכול להיות שמאפיונרים שיורים טילי לאו על בתים בנתניה, פדופילים ורוצחי ילדים, זכאים לפגישה עם עורך דין, וילדים בני 15 מישיבה ביהודה ושומרון לא זכאים לעורך דין. תפקידם וחובתם של מערכת אכיפת החוק והמשטרה לחקור את האירוע הזה".

"הגענו לכאן כדי לומר אמירה ברורה לראש הממשלה, לשרת המשפטים ולשר לביטחון הפנים שממונים על המערכת הזו, אנחנו דורשים התערבות מיידית שלכם בפשע הזה וברמיסת הזכויות הזו של תושבינו וילדינו", הוסיף דגן. "לא נעמוד מהצד כשמענים ילדים ושוללים את זכויותיהם. אני קורא לכל מי שרואה את עצמו לוחם למען זכויות אדם לא לעמוד מהצד כשנעשה הפשע הזה לאור יום".

עו"ד איתמר בן גביר מסר: "הערכה זהירה: מעצרו של החשוד הנוסף בפרשה נועדה לטעמי להציג התפתחות בחקירה כדי לנסות ולמנוע מאיתנו לפגוש את החשודים. במידה ונקבל הודעה כזו יתקיים הלילה יתקיים הלילה דיון מיוחד ולילי בבית המשפט המחוזי בלוד בפני השופט שבסר, בו נטען כי בשב"כ ובמשטרה מנסים לעשות תרגילים ולמנוע מילדים את זכותם הלגיטימית לפגוש את עורכי דינם".

נעצרו בתחילת השבוע ונמנעו ממפגש עם עו"ד

שלושת החשודים האחרים, תלמידי אותה ישיבה בשומרון, נעצרו ביום ראשון על ידי כוחות יס"מ ושב"כ במסגרת חקירה שנערכת על ידי המפלג לפשיעה לאומנית במשטרה והמחלקה היהודית של השב"כ. עורכי דינם של שלושת החשודים, בן גביר, נתי רום ועדי קידר, תקפו מוקדם יותר השבועה את המניעה מהם להיפגש עם עורך דין. על פי החוק, ניתן למנוע מחשוד בעבירת ביטחון לפגוש עורך במקרה שמפגש עלול לשבש מעצר של חשודים נוספים או את החקירה, או כאשר מניעת הפגישה דרושה כדי לסכל עבירה או כדי לשמור על חיי אדם.

אמו של אחד החשודים סיפרה: "הוא לדעתי 'נחטף' באמצע הטרמפיאדה. התקשרו אליי אחרי שעה, לא נתנו לי שום פרטים. אני המומה ומודאגת מאוד מאוד, חרדה לגורלו. הילד שלי קטין, בן 16, שלא רשאי לראות אותי ולא עורך דין. לבן שלי, תושב מדינת ישראל, ילד חמד, לא נותנים, הוא לא רשאי לעורך דין. אני שואלת מה קורה? באיזה מדינה אני נמצאת? בסוריה? בסעודיה?".

(עדכון ראשון: 19:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully