וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשבון נסגר: חוסל מתכנן הפיגוע נגד המשחתת האמריקנית

גורם אמריקני אמר לרשת CNN כי ג'מאל אל-בדוואי נהרג בעת שנסע במכוניתו בתימן אחרי מבצע אווירי ומודיעני. במתקפה של אל-קאעדה בשנת 2000 נהרגו 17 חיילים אמריקנים, והיא הייתה קדימון לפיגועי 11 בספטמבר

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

מתכנן המתקפה נגד משחתת "קול" האמריקנית בשנת 2000 ככל הנראה חוסל בתקיפה אווירית בתימן ביום שלישי האחרון - כך אמר היום (שישי) גורם אמריקני לרשת CNN. הגורם אמר כי המידע המודיעיני מצביע על כך שג'מאל אחמד מוחמד עלי אל-בדוואי נהרג במבצע משולב במחוז מאריב.

אל-בדוואי היה פעיל אל-קאעדה, שלפי ההערכות בארצות הברית סייע בתכנון הפיגוע ב-12 באוקטובר 2000, שבו נהרגו 17 מלחים אמריקנים ונפצעו עוד 39. הגורם אמר כי הוא נהרג בעת שנסע לבדו במכונית. לא היו עוד נפגעים.

הוא היה ברשימת המבוקשים של ה-FBI ונעצר על ידי הרשויות בתימן בדצמבר באותה שנה של הפיגוע, אולם הוא הצליח לברוח מהכלא באפריל 2003. הוא נתפס שוב במרץ שלאחר מכן, רק כדי להימלט שוב בפברואר 2006 דרך מנהרה שחפר יחד עם אסירים נוספים. על ראשו הונח פרס בסך חמישה מיליון דולר עבור כל מידע שיוביל למעצרו.

לקריאה נוספת בנושא
גורמים אמריקניים: בכיר אל-קאעדה, שתכנן את "פיגוע התחתונים", חוסל

פעיל אל-קאעדה שהיה ממתכנני הפיגוע נגד המשחתת קול של ארה"ב. אתר רשמי
חמק מהכלא פעמיים. אל-בדוואי/אתר רשמי

במתקן המעצר גואנטנמו מוחזק בכיר נוסף באל-קאעדה שהיה מעורב בפיגוע במשחתת, שהיה הקדימון למתקפה במגדלי התאומים ב-11 בספטמבר 2001. עבד א-רחימי א-נשירי מוחזק על ידי ארצות הברית מאז 2002 והוא הועבר למתקן שבקובה ב-2006, שם הואשם על ידי התביעה הצבאית ברצח בשל מעורבותו במתקפה.

ארצות הברית מנהלת מאבק ארוך בזרוע של אל-קאעדה בתימן, שנחשבת למסוכנת ביותר בעולם. באוגוסט האחרון נהרג בתקיפת מל"ט איברהים אל-עסירי הסעודי, שהיה המוח מאחורי תכנון "פיגוע התחתונים" במטוס שטס בשמי דטרויט בחג המולד ב-2009. ארצות הברית חוששת שאל-קאעדה בחצי האי ערב ינצל את הכאוס בתימן שסועת הקרבות כדי לתכנן מתקפות נגד המערב.

צבא ארצות הברית תקף 131 פעמים בתימן ב-2017 ו-36 פעמים בשנה החולפת, אולם מספר התקיפות של מל"טים בשירות ה-CIA אינו ידוע.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
פיגוע במשחתת קול, 29 באוקטובר 2000. רויטרס
המשחתת לאחר הפיגוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully