וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים אמריקניים: בכיר אל-קאעדה, שתכנן את "פיגוע התחתונים", חוסל

23.8.2018 / 10:43

הגורמים אמרו כי איבראהים חסן אל-עסירי, שלפי ההערכות אחראי לתכנון הפיגוע הכושל במטוס בערב חג המולד ב-2009, נהרג בתימן. אחרים סבורים כי הראיות לכך שאחד ממהנדסי המטענים הבכירים בעולם חוסל אינן חד-משמעיות

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

ארצות הברית בטוחה שבכיר באל-קאעדה, שלפי ההערכות אחראי לתכנון הפיגוע הכושל במטוס בערב חג המולד ב-2009, נהרג - כך אמרו שני גורמים אמריקניים בכירים. זאת בזמן שאחרים אמרו כי הראיות לחיסולו של איברהים חסן אל-עסירי אינן חד-משמעיות.

אל-עסירי היה ברשימת החיסול האמריקנית זה זמן רב, ונחשב לאחד ממהנדסי המטענים המסוכנים ביותר בעולם בשל יכולתו ליצור מטענים שקשים לאיתור, כולל חגורות נפץ שניתנו למחבלים מתאבדים.

גורמים אמריקניים, בהם אחד בכיר, אמרו כי הם בטוחים שאל-עסירי, יליד ערב הסעודית, נהרג. עם זאת, אחד מהם אמר כי באל-קאעדה לא פרסמו הודעת אבל על מותו כפי שקורה בדרך כלל במקרה של חיסול גורמים בכירים בארגון. בנוסף לכך, גורמי מודיעין אמריקניים אחרים אמרו כי הם לא סבורים שהמידע על מותו חד-משמעי.

בדוח של מומחים של האו"ם העוקבים אחרי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ואחרי אל-קאעדה ופורסם בשבוע שעבר נכתב כי כמה מדינות דיווחו שייתכן שאל-עסירי "נהרג במחצית השנייה של 2017". לדבריהם, "בהתחשב בתפקידו בתכניות נגד מטוסים, חיסולו יהיה מכה קשה ליכולות המבצעיות (של אל-קאעדה)", נכתב.

איבראהים חסן אל עסירי. אתר רשמי
אחד מבכירי מהנדסי המטענים. אל-עסירי/אתר רשמי

למרות זאת, גורמים אמריקניים אמרו כי בעוד שמותו יהיה מכה סמלית לאל-קאעדה בחצי האי ערב, סביר להניח שהידע של אל-עסירי בייצור מטענים הועבר לאחרים וכי האיום מצד הארגון לא ייפגע בצורה משמעותית.

צבא ארצות הברית וסוכנות הביון המרכזית (CIA) פועלים נגד אל-קאעדה בחצי האי ערב, הנחשב לשלוחה המסוכנת ביותר של הארגון המסוגלת לתקוף יעדים אמריקניים. שני הגופים לא הגיבו לדיווחים על כך שאל-עסירי חוסל.

הוא ככל הנראה עומד מאחורי ניסיון הפיגוע בערב חג המולד ב-2009. אזרח ניגרי נכשל בפיצוץ מטען שהיה בתחתוניו כשהיה על טיסה שהייתה בדרכה לארצות הברית ונשלח לכמה מאסרי עולם. הוא הוכנס לרשימת הטרור ב-2011, אחרי שסומן כחשוד מרכזי בתכנון פיצוץ שני מטוסים ב-2010 באמצעות חבילות נפץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully