וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה הפכה לחג יום הולדת של משתף פעולה עם הנאצים

4.1.2019 / 17:23

סטפן בנדרה נאבק עם הגרמנים בסובייטים, כשפעל להקים מדינה עצמאית. הוא נרצח על ידי סוכן קג"ב לאחר מלחמת העולם ה-2 ודמותו, כמו של מנהיגים לאומנים אחרים, זוכה לכבוד מחודש באוקראינה בשל הסכסוך המתמשך מול רוסיה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

החל מ-1 בינואר השנה, אוקראינה מציינת את יום הולדתו של סטפן בנדרה, מנהיג אנטשמי ששיתף פעולה עם הנאצים, כחג לאומי. גם עיר הולדתו, לבוב, הכריזה בחודש שעבר כי השנה תוקדש עבור בנדרה.

בנדרה חבר אל הגרמנים בזמן מלחמת העולם השנייה, מתוך תקווה כי הם יסייעו לאוקראינה להתנתק מברית המועצות השנואה. עם כישלון הפלישה הנאצית מול הצבא האדום, נגוז חלומם של הלאומנים האוקראינים. בנדרה נעצר על ידי הנאצים, נשלח למחנה ריכוז, שוחרר כדי לעכב את התקדמות הצבא האדום אל ברלין, אך נמלט אל מערב גרמניה. ב-1959 הוא נרצח על ידי סוכן של הקג"ב במינכן.

כיום, בשל הסכסוך המתמשך עם רוסיה, התחזק המחנה הלאומני באוקראינה שמאמץ לחקו את מנהיגי העבר, רבים מהם אנטישמיים קיצוניים. זאת על אף שבראשות ממשלת אוקראינה עומד ולודימיר גרויסמן היהודי.

לקריאה נוספת בנושא
חברת פרלמנט באוקראינה: "2% יהודים מחזיקים ב-80% מהשלטון"

עצרת לציון הולדתו של המנהיג האנטישמי סטפן בנדרה בקייב, אוקראינה, 1 בינואר 2019. רויטרס
עצרת בקייב לציון יום הולדתו ה-110 של בנדרה, שני/רויטרס

בחודש שעבר אסרה ועדה ממשלתית על פרסום ספר היסטורי שעסק בביקורתיות במעשיו של סימון פטליורה, מנהיג אוקראינה העצמאית בזמן מלחמת האזרחים ברוסיה. תחת הנהגתו, נרצחו יהודים רבים, עד שנרצח בעצמו על ידי מתנקש יהודי בפריז ב-1926.

ב-17 בדצמבר הצביעה אוקראינה נגד החלטה שהועלתה באו"ם למאבק בנאציזם, בשנאת זרים ולאפליה גזעית, כמו גם ארצות הברית. ההצעה קודמה על ידי רוסיה, שהשנאה אליה באוקראינה תדלקה את אותם ארגוני ימין קיצוני. חלקם מתנדבים ללחימה של הצבא בבדלנים הפרו-רוסים במזרח אוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully