וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתבך לקראת בחירות 2020: טענות להטרדות מיניות בקמפיין של סנדרס

בניו יורק טיימס פורסם כי תלונות של נשים על כך שהן הוטרדו מינית ולא קיבלו תשלום הולם לא זכו לטיפול בעת המרוץ ב-2016. הסנאטור היהודי, ששוקל ריצה נוספת, הכחיש כי ידע על כך ומבטיח לפעול לשיפור המצב. "לא התמודדנו עם זה בצורה המיטבית"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

הסנאטור ברני סנדרס מכחיש כי הוא היה מודע לטענות על הטרדה מינית שעלו במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016. זאת בעקבות דיווח שפורסם אתמול (רביעי) בניו יורק טיימס, ולפיו הטענות לא טופלו כראוי על ידי אנשי הקמפיין של סנדרס, שהתמודד מול הילרי קלינטון על יצוג המפלגה הדמוקרטית.

סנדרס, ששוקל להתמודד גם בשנה הבאה, הביע התנצלות "בפני כל אישה שחשה שלא זכתה ליחס הולם". בריאיון ל-CNN, שבו נשאל בנושא, אמר כי הוא לא היה מודע לכך מאחר ש"הייתי עסוק בלהתרוצץ במדינה בניסיון לזכות. הוא אמר: "אני לא מתכוון לשבת כאן ולומר שעשינו הכול כמו שצריך והתמודדנו עם זה בצורה המיטבית".

לקריאה נוספת על המרוץ ב-2020
הסנאטורית הדמוקרטית וורן מתחילה בגיוס כספים

הסנאטור, ברני סנדרס במהלך מסע"ת לאחר ההחלטה לעצור את התמיכה האמריקאית במחלמה בתימן, בגבעת הקפיטול, וושינגטון, ארה"ב 13 בדצמבר 2018. רויטרס
סנדרס בסנאט, בחודש שעבר/רויטרס

הסנאטור העצמאי מוורמונט אמר כי במרוץ בנובמבר על כהונה נוספת הוכנסו תקנות חדשות בנוגע לטיפול בהטרדות מיניות לקמפיין הבחירות. "אני חושב שזה תקן הזהב למה שאנחנו צריכים לעשות", אמר סנדרס. "כמובן שאם ארוץ, נהיה טובים יותר בפעם הבאה", התייחס הסנאטור היהודי לאפשרות שיתמודד שוב ב-2020.

ועדת הקמפיין של סנדרס, "חבריו של ברני סנדרס", הכירה בכך שהיא טיפלה בבעיות כאלו במהלך קמפיין הבחירות ב-2016, אך לא השיבה על טענות ספציפיות או פירטה איזה צעדים ננקטו. "נמשיך לבחון את המדיניות ואת התהליכים האלו", מסרה לרשת CNN. "נעשה את השינויים הנדרשים תוך שאנו ממשיכים לפעול למען בניית עולם המבוסס על צדק חברתי, גזעי וכלכלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully