וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרבת שחקנים כדי לנצח: משחק השחמט סביב חקירות נתניהו

2.1.2019 / 2:12

במשחק צריך לוותר על אחד מהחיילים כדי להתקדם ולהגיע לקו הסיום. כדי שראש הממשלה ורעייתו יצאו מכלל החקירות ללא כתם פלילי, יצטרך נתניהו ככל הנראה לצאת מהחיים הציבוריים. ההחלטה לבצע בחירות בזק מסייעת לו, אך מי שצריך לחשב מסלול הגנה מחדש יהיה עו"ד של אלוביץ'

נתניהו ערך מסיבת עיתונאים בברזיל והסביר כי לא יתפטר בתהליך של שימוע נגדו/צילום: לע"מ, עריכה: איתי עמרם

ההצהרה בתחילת השבוע בברזיל של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא "לא מתכוון להתפטר גם אם היועץ המשפטי יחליט להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע", צריכה להטריד אדם אחד במיוחד - עורך הדין ז'ק חן מבכירי הפרקליטים, האיש שאמון על קו ההגנה של שאול אלוביץ'.

קו ההגנה של אלוביץ' היה כמו שנתניהו אוהב לומר: "אין כלום כי לא היה כלום". זה הבסיס שלפיו דחה בנימוס אלוביץ' באמצעות עו"ד חן את גישושי חוקרי היחידה הארצית לאכיפה כלכלית בפיקודו של תת-ניצב, אלי אסייג, ופרקליטות מיסוי וכלכלה, לחתום על הסכם עד מדינה. עיקרו של ההסכם: "תן לנו את נתניהו ותקבל בחזרה את מרבית כספי החילוט ומאסר קצר אם בכלל שלך בלבד בפרשת 4000". זה בערך מה שמשפחת אלוביץ' יכולה להוציא במסלול המילוט מתיק 4000.

לקריאה נוספת:
"היועמ"ש: פרסום ההחלטה בתיקי נתניהו לפני הבחירות זו חובתנו"
"כמו אחרוני העבריינים": סערה בעקבות דברי הליכוד נגד היועמ"ש
פרקליט המדינה לשעבר: "לא ריאלי שלא יוגש כתב אישום נגד נתניהו"

בנימין נתניהו בכנסת ההצבעה על פיזור הכנסת. יום רביעי 20:00 בערב, מליאת הכנסת. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"לא אתפטר במקרה של שימוע". נתניהו/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

תיקי חקירה הם בדרך כלל משחק שחמט בין החוקר לנחקר. כל צד אמור לחזות את מהלכי הצד השני, מפעם לפעם צריכים להקריב את אחד מהחיילים כדי להתקדם ולהגיע לקו הסיום בשלום. בחקירת 4000 לא מדובר במשחק שחמט אלא בטורניר שח מרובה בשחקנים כשכל אחד צריך לחזות לא רק את מהלכי היריב שמולו אלא גם את מהלכי חברו שלצידו.

נתניהו עשה מהלך חכם מבחינתו כשהחליט ללכת לבחירות בזק. הוא שמע כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדנבליט, יושב עם הצוות שלו, עובר על התיקים, ונערך להחלטה הסופית שככל הנראה תיפול לקראת תחילת חודש פברואר בין ט"ו בשבט לפורים. נתניהו, שיודע לקרוא סקרים, הבין כי הפעם הסקר ואחר כך תוצאות הבחירות ,הם מזומנים שאפשר לסחור בהם עם היועץ המשפטי והפרקליטות. ראש הממשלה הבין שהוא צריך אולי להקריב חייל או שניים כיוון שהוא יודע בדיוק איפה הוא נמצא ועד כמה הוא מסובך בכלל הפרשות, ולא רק הוא, אלא גם אשתו שרה. תיק 4000 הוא המשמעותי אבל לא העיקרי. בתיק המעונות סנגורי שרה עושים מאמצים להגיע לעסקה שבמרכזה סגירת ההליך בלי הרשאה פלילית גם במחיר קנס כספי גדול במיוחד שיועבר לקופת המדינה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שאול אלוביץ', תמונה ממאי 2016. ראובן קסטרו
עו"ד דינו צריך לחשב מסלול מחדש. שאול אלוביץ'/ראובן קסטרו

קו ההגנה של נתניהו עשוי להיות ככל הנראה בעסקת חבילה שהעיקר בה: "אני יוצא מהחיים הציבוריים, פורש מהנהגת המדינה, תמורת הליך משמעתי או פלילי מינורי". כזה שהוא ושרה יצאו מהפרשות עם חשבון בנק מצומצם במזומנים, אבל בלי כתם פלילי משמעותי. במצב הזה החיילים שישלמו את מחיר המשחק יהיו אלה שלא יהיה להם מה לתת לפרקליטות, ומן הסתם גם לא יקבלו ממנה את מה שהם מאמינים שיוכלו לחלץ ממנה היום. משחק השחמט עבר עכשיו למשרדו של עו"ד ז'ק חן שצריך לחשב מסלול הגנה מחדש לשאול אלוביץ' ומשפחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully