וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 פצועים בפיגוע דקירה בתחנת רכבת במנצ'סטר; המחבל צעק "אללה אכבר"

1.1.2019 / 15:54

העיר שחוותה פיגוע התאבדות קטלני ב-2017 עברה מתקפת טרור נוספת, כשהתוקף דקר אנשים באחת התחנות המרכזיות בעיר עד שנעצר. "הוא אמר שזה יימשך כל עוד ממשיכים להפציץ את המדינות האלו"

עריכה: שניר דבוש

שלושה אנשים נפצעו בפיגוע דקירה בתחנת רכבת במנצ'סטר בערב השנה החדשה - כך מסרה הלילה (שלישי) המשטרה המקומית. החקירה הועברה ליחידה ללוחמה בטרור, אולם המשטרה הבהירה כי אין מידע מודיעני המצביע על כך שנשקף איום גדול יותר. המחבל נעצר ובתיעוד מהמעצר הוא נשמע אומר "אללה אכבר".

שניים מהפצועים - אישה וגבר בשנות ה-50 לחייהם - נפצעו באורח קשה, אך לא נשקפת סכנה לחייהם. שוטר נוסף נפצע באורח קל. זהותו של המחבל טרם פורסמה, והמשטרה ערכה חיפושים בבית בעיר.

רמת הכוננות מפני טרור בבריטניה היא השנייה בחומרתה, שמשמעותה היא שיש סבירות גבוהה למתקפה. במאי 2017 נהרגו 22 בני אדם בפיגוע התאבדות בתום הופעה של הזמרת אריאנה גרנדה במנצ'סטר.גורמי ביטחון אומרים כי הם עומדים בפני רמת פעילות חסרת תקדים במאבקם בפעילי אסלאם קיצוני וכן פעילי ימין קיצוני, אחרי ארבע מתקפות גדולות ב-2017.

לקריאה נוספת בנושא
מפקד צבא בריטניה מזהיר: "רוסיה מהווה איום גדול יותר מדעאש''

שוטרים בתחנת רכבת בעיר מנצ'סטר, בריטניה, 1 בינואר 2019. רויטרס
שוטרים מחוץ לתחנת הרכבת, הלילה/רויטרס

סם קלארק, מפיק של רשת BBC שהיה בתחנה, אמר כי הדוקר החזיק בסכין גדולה וקישר את התקיפה שלו ל"הפצצות במדינות אחרות", ככל הנראה בהתייחסו לתקיפות הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש. "שמעתי את האיש אומר, 'כל עוד תמשיכו להפציץ את המדינות האלו זה ימשיך לקרות'", סיפר. "זה היה מאוד מאוד מפחיד". עד ראיה של רויטרס אמר כי שוטרים הקיפו את תחנת הרכבת ויקטוריה, שנותרה סגורה למשך כמה שעות אחרי התקרית.

המשטרה בעיר הודיעה כי היא תגביר את נוכחותה בעקבות הפיגוע, שאירע לא רחוק מאצטדיון מנצ'סטר ארינה שבו היה פיגוע ההתאבדות ב-2017. "אני מאמין שזה הופך את זה לנוראי יותר עבור העיר שלנו", אמר איאן הופקינס, בכיר במשטרה.

(עדכון ראשון: 8:37)

עוד באותו נושא

בריטניה: 22 הרוגים ו-59 פצועים בפיגוע התאבדות מחוץ להופעה במנצ'סטר

לכתבה המלאה

מיי: "מחשבותיי עם הפצועים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully